ביום חמישי ייערך בירושלים מצעד הגאווה השנתי, כשהשנה יש לו משמעות מיוחדת בעקבות רצח שירה בנקי ז"ל במהלך המצעד של שנה שעברה. שלושה ימים לפני, התייחס אליו היום (שני) השר לביטחון פנים גלעד ארדן בעמוד הפייסבוק שלו. 



ארדן קשר בין המצעד לבין התבטאויותיהם של רבנים בגנות חברי קהילת הלהט"ב. "כשר לביטחון הפנים אני מכיר מקרוב את ההיערכות למצעד הזה. את הרגישות. את המתח. כשאני שומע התבטאויות של רבנים, התבטאויות שאין להן מקום ואסור שיישמעו, מעבר לצער שאני חש מעצם הדברים, אני חושב גם על מה שאני למדתי כשהייתי תלמיד בבית המדרש, על פיקוח נפש שדוחה אפילו שמירת שבת. על 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. כמה מסוכנות הן האמירות הללו. כמה זהירות אנו צריכים, כדי שלא יכנס שום רעיון לראש של איזה מטורף קנאי".



ארדן התייחס בפוסט לכך שבעקבות המחדלים במצעד בשנה שעברה הדיח קצינים שהיו אחראים: "לפני כשנה, הדחתי קצינים שהיו אחראיים לכשל של אבטחת המצעד. אבל להוריה ולאוהביה של שירה בנקי ז״ל זה כבר לא יעזור. הם איבדו את היקר להם מכל. אבל בואו אנחנו לא נאבד את עצמנו. בואו נכבד כל אדם. את בחירותיו, את זהותו, את אמונתו. אני מאמין שזהו גם תפקידם של הרבנים".



"זוהי היהדות שלאורה אני הולך. יהדות שפועלת לאחד וללכד את העם, ולא להרבות שנאה. יהדות שלפיה אני חי", סיים ארדן את הפוסט. 





אתמול נפגש נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין, עם משפחתה של שירה בנקי ז"ל ונציגי הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים, במלאות שנה להירצחה של שירה ז"ל ולקראת מצעד הגאווה.



"יש להפסיק את ההסתה נגד הקהילה הגאה וכל גיבוי שהסתה זו מקבלת", הדגיש הנשיא ואמר: "בהקשר זה אני חייב לומר שהדברים שנשמעו מפיהם של רבנים, מנהיגים ואנשי רוח הכאיבו לי מאוד. אני מבקש לשוב ולהזכיר לכולם 'חביב אדם שנברא בצלם', אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת גזע ומין וכולכם יקיריי, חביבים על כולנו עד מאוד. אני בטוח שגם הרבנים אליהם נושאים עיניים רבים מתלמידיהם, חלקם חברי הקהילה הלהט"בית בעצמם, ימצאו את הדרך להבהיר שאינם סבורים אחרת. מאז הרצח התקיימו מפגשי הכרות ושיח בין חילונים וחרדים, ימין ושמאל, גברים ונשים, שהתאחדו כדי ללמוד, להתפלל ולפעול במשותף לזכרה של שירה".