כ-500 בני אדם הגיעו היום (שני) לבית העלמין שביישוב נצר חזני על מנת ללוות את שלמה רינדנאו (20), החייל שנהרג מפיצוץ רימון, בדרכו האחרונה. רינדנאו היה חייל בודד שעלה מארצות הברית לישראל והוא אחד משני ההרוגים אתמול בתאונה הטרגית במהלכה פוצץ רימון סמוך למוצב מג'דל שאמס שברמת הגולן. אחד מאחיו, נחום רינדנאו, פנה בצורה נרגשת לציבור שעות לפני הלוויה, וביקש להגיע ממנו ולחלוק לו כבוד אחרון. "אנחנו מבקשים מכל עם ישראל להגיע ולחלוק כבוד אחרון לאחי. זאת טרגדיה של כולנו לא רק של המשפחה", אמר . בהודעה שהופצה ברשת הוואטסאפ נכתב כי "המשפחה מבקשת את השתתפות כולם". 

אברהם, אחיו הבכור של שלמה, ספד לו מעל קברו: "אחי הקטן שהיה תמיד מלא חיים, חייך ואף פעם לא התלונן. תמיד חייך. הוא התגייס כי כי רצה לשרת את כולנו. תמיד תהיה חלק מאיתנו, לא נשכח אותך לעד".

הגיע ארצה כדי להתגייס. שלמה רינדנאו


עלה לארץ כדי להיות לוחם


רינדנאו שירת כלוחם בגדוד "אסף" בעוצבת "עקבות הברזל", הוא עלה לארץ לפני כשנתיים מארצות הברית ליישוב נצר חזני וטרפם גיוסו התנדב בטיפול ובגידול כלבים להצלה ביישוב תופח שבשומרון. לאחר מכן הלך בדרכם אחיו שהתגייסו לצה"ל והיו ללוחמים בודדים. הוא הותיר אחריו זוג הורים ושמונה אחים ואחיות. הבוקר בראיון לגלי צה"ל אמר אחיו, ג'ף רינדנאו כי שלמה "גדל בצל אחיו שעשו את אותו מהלך. היה ברור שזה יקרה, הוא ראה את האחים שלו בתור מודל לחיקוי ולקח מהם דוגמה אישית". לדבריו, כרגע אין למשפחה השגות בקשר למקרה, "אנחנו נכנסים ביחד בתוך משפחה לתת תמיכה ואהבה וחיזוק אחד לשני".

יו"ר השדולה למען החיילים הבודדים, ח"כ איציק שמולי הדגיש את הקרבתו של רינדנאו כלוחם שעלה ארצה כדי לשרת בצה"ל: "אנחנו כואבים מאוד את מותם של שני החיילים ומבקשים לחבק את שתי המשפחות. לכתו של שלמה ז"ל מהווה תזכורת מעוררת וכואבת עד כמה גדולה תרומתם של החיילים הבודדים בצה"ל ועד כמה אנחנו חייבים לעשות הרבה יותר למענם. יהיה זכרם ברוך".

 

חוסאם טאפש נקבר בבין ג'אן: "אהב את הצבא"
  

מוקדם יותר נקבר סמל-ראשון חוסאם טאפש (24), ההרוג הנוסף בתאונה זו, בבית העלמין שבבית ג'אן. אלפים הגיעו ללוות את טאפש, שהיה נהג בחטיבת החרמון, בדרכו האחרונה, ביניהם חיילים ושוטרים. פארס טאפש, בן דודו של החייל, סיפר היום: "חוסאם הוא איש מילואים בתנאי קבע, שגויס אחרי שסיים שלוש שנים בשירות הסדיר. הוא היה חייל למופת, בן אדם חייכן, עם שמחת חיים ובכל התמונות שלו הוא מחייך. הוא היה אמור לחזור לצבא ביום ראשון, אך בשבת הקפיצו אותו כי חבר שלו היה צריך לצאת בדחיפות הביתה, והוא חזר בשמחה".

חוסאם הותיר אחריו זוג הורים, עבדאללה וחזנה, אח בכור וארבע אחיות. "בחודשים האחרונים הוא התחיל בהכנות לבניית קומה שנייה מעל בית ההורים, כדי להתחתן", סיפר בן דודו של החייל. "זה אירוע שלישי במשפחה בו אנחנו מאבדים צעירים, שניים מהם בהתקפי לב ועכשיו חוסאם. ילד יפה תואר, חמוד וחרוץ. דקה לא ישב בבית, ועם שחרורו הוא התגייס. הוא אהב את הצבא".

רק חזר לשירות קבע. חוסאם טאפש


 

נסיבות התאונה נחקרות

האירוע בו נהרגו שני החיילים התרחש אתמול בשעות הבוקר, כשג'יפ צבאי עצר ליד הבטונדות של המוצב מג'דל שאמס. הלוחמים שבמקום החלו לנהל שיחה אשר במהלכה נהג הרכב, חייל מילואים, ירד ממנו כשהוא מחזיק רימון בידו. הנהג הקיף את הרכב תוך כדי ששוחח עם שאר החיילים על הרימון, ובאותם הרגעים דלתו של מפקד הרכב הייתה פתוחה ובין קיר הבטונדה לג'יפ עמד חייל נוסף. בשלב זה, התרחש פיצוץ כבד שהרג את החייל שעמד בצד הרכב ואת המילואימניק שהחזיק את הרימון. כמו כן, היו שלושה נפגעים: מפקד הרכב נפצע באורח קשה וחייל נוסף שנפגע מההדף נפצע באורח קל. 



מצה"ל, שהחל את חקירת האירוע, נמסר כי נסיבותיו אינן ברורות וכי לא ידוע מדוע אותו חייל מילואים החזיק את הרימון. ככל הנראה, הנסיבות הישירות למקרה הקשה הן ההתעסקות של אחד מהם עם הרימון, על רקע שכאמור לא ברור. רוב החיילים שנכחו באירוע נפגעו, דבר זה הקשה על הצבא לנהל את החקירה.




זירת התאונה, אתמול ברמת הגולן. צילום: תיעוד מבצעי הצלה יו"ש