סגירת רשות השידור תידחה לתחילת 2018. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנכ"ל משרד התקשורת הודיעו הערב (שני) כי החליטו לדחות את סגירת רשות השידור לתחילת שנת 2018, זאת מכיוון שלדבריהם השידור הציבורי החלופי אינו מוכן עדיין לשידורים מלאים ורציפים. בהודעה שנשלחה מטעם דובר ההסתדרות נכתב כי "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו"ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך". עוד נמסר כי "מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו״ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון".



 יו"ר התאגיד, גיל עומר, טוען כי לא קיבל דיווח על ההחלטה לדחות את ביצוע הרפורמה, והתוודע אליה דרך התקשורת. "אני מצר על המהלך עליו שמעתי הערב מהתקשורת מבלי שהנושא הובא לידיעתי ולידיעת מועצת התאגיד". אמר עומר, והוסיף, "כידוע התאגיד ועובדיו נערכים במשך חודשים בעבודה מאומצת ואינטנסיבית על מנת לעמוד ביעד של קיום שידור ציבורי רציף, עצמאי ואיכותי ברדיו ובטלוויזיה, ב-30 בספטמבר, כפי שקבע המחוקק. המועצה תתכנס מחר על מנת לדון בנושא."



בתגובה להחלטה, חבר הכנסת אילן גילאון (מר"צ), שהגיש את הצעת החוק לביטול הרפורמה ברשות השידור, תקף את הודעת ההסתדרות, ואמר: "משרד התקשורת בתמיכת ההסתדרות, הפכו את עתידם התעסוקתי של מאות מעובדי רשות השידור למשחק ציני ובזוי. העובדים נאלצים לשלם מחיר כבד מנשוא על כשלונם המקצועי בלשון המעטה, של קברניטי המהלך ובראשם ראש הממשלה ושר התקשורת, השר ארדן ומש״תפיהם למזימה לעקר ולאלף את השידור הציבורי למרותם. בנוסף, גילאון הודיע על כוונתו לדרוש דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה, ולתבוע את הגעתו של נתניהו לוועדה: "כלו כל הקצים בציניות הארסית של נתניהו. יש גבול עד כמה ניתן לרמוס את כבודם של עובדי ועובדות הרשות".



זלזול בחקיקה ובצורך לקיים גוף חדש ונקי



חברת הכנסת קארין אלהרר (יש עתיד),  אמרה כי בכוונתה לקיים דיון על ביטול הרפורמה בוועדה לביקורת המדינה, מכיוון שלטענתה מהלך זה מהווה זלזול בכנסת: "ראש הממשלה נתניהו בכובעו כשר התקשורת יחד עם יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, החליטו לחסל סופית כל ניסיון לקיים שידור ציבורי על פי חוק שאותו ראש ממשלה אישר בקדנציה הקודמת. הם כנראה החליטו לעשות הכל כולל הכול על מנת למנוע את קיום חוק תאגיד השידור הציבורי. ככה נראה זלזול בחקיקה ויותר מכל זלזול בצורך לקיים גוף חדש ונקי עם עיתונאים מצוינים שרק בשבועות האחרונים התבשרנו על שמותיהם של רבים וטובים שהצטרפו לשורות התאגיד". וקראה לשר האוצר, משה כחלון, להתערב בנושא, "מעניין איך יגיב שר האוצר משה כחלון על הדחייה הנפסדת הזו שהרי מדובר בתוספת תקציבית משמעותית שאין בה כל צורך מלבד גחמה של שר התקשורת. אנחנו לא נאפשר את ההתנהלות הזו, ובכוונתי לקיים בהקדם דיון בוועדה לביקורת המדינה. חייבים לשים סוף לזלזול בשידור הציבורי בישראל".




חבר הכנסת נחמן שי (המחנה הציוני) ביקר גם הוא את ההחלטה לדחות את ביצוע הרפורמה ואמר "זהו כשלון אישי מהדהד של נתניהו. הוא החריב את רשות השידור הקיימת לטובת רעיון הזוי ולא מעשי. עכשיו נשארנו עם שני בתים; האחד הרוס למחצה והאחר בנוי למחצה. חרפה".



"מביש שההסתדרות מוציאה הודעות בשם שר התקשורת"



גם חבר הכנסת עיסאוי פריג' (מר"צ), ביקר את דחיית הרפורמה, ואת מעורבות ההסתדרות במהלך, ואמר: "מדובר ביום עצוב לישראל, יום עצוב לתקשורת ויום בו אנחנו מגלים שההסתדרות שותפה לתכנית נתניהו להרס התקשורת הישראלית. העובדה שההסתדרות היא שמוציאה הודעות בשם שר התקשורת היא מבישה. העובדה שעובדי התאגיד מוצאים את עצמם מפוטרים בהודעה של ארגון העובדים היא עצובה ומקוממת עוד יותר. נתניהו חושש מהתאגיד, חושש מכל רמז לתקשורת עצמאית וניסנקורן התנדב להיות זה שעוזר לו לפגוע בה. פניתי ליו"ר וועדת הכלכלה איתן כבל בדרישה לכנס את הוועדה עוד השבוע לדיון בהפרת ההתחייבויות של שר התקשורת נתניהו."



לעומת זאת, ברך את ביטול מעבר רשות השידור מירושלים, תוך שהוא מבקר את דחיית הרפורמה וקרא להחילה מיידית. "אני נלחם להשאיר את תאגיד השידור הציבורי בירושלים ושמח מאוד על ההתקדמות בנושא. יחד עם זאת אין מקום לדחייה בתחילת פעילות התאגיד דבר שיעלה עשרות מיליונים למשלם המיסים ויקשה עוד יותר על העובדים שגם כך נגררים בצורה לא סבירה עם השינוי. על התאגיד להתחיל לשדר באוקטובר ומירושלים".