שנה וחצי לערך יושבים שמונה נאשמים המזוהים עם ארגון הפשיעה של האחים מוסלי ובראשם ארנון מוסלי במעצר, בתיק שבו כתרה לעצמה המשטרה כתרים והידורים, נדמה כי מגדל הקלפים בחקירה הזאת הולך ומתמוטט. היום (שלישי) בדיון שהתקיים בבית המשפט המחוזי בתל אביב באולמו של השופט בני שגיא, הציע השופט לתובעת בתיק עו"ד קלאודיה בילנקה לחשוב כבר עתה על חלופת מעצר לשניים מהנאשמים, אביאל וואהל וליאור גרינברג, הנאשמים ברצח בר כהן, בשנת 2012 בבת ים.



מסתבר כי עד המדינה שיצא מתוך הארגון של מוסלי ואשר הביא לכאורה להפללת הנאשמים, מסר למשטרה עדויות בעייתיות, שלא לומר שקריות, כפי שטוענים עורכי הדין משה שרמן ושחר חצרוני המייצגים את הנאשמים. גם עורכי הדין משה יוחאי, תמיר סננס, אורית בראל והלנה אפריאט המייצגים את יתר ששת הנאשמים בפרשה, הכחישו בשם מרשיהם כל קשר לאירועים וטענו כי העד משקר לכל אורך עדותו.



עתה עם חשיפת פרשת 1131 במסגרתה מחזיקה המשטרה עד מדינה אחר, נחשף אתמול לראשונה כי עד המדינה הנוכחי מפליל בעדותו את מעורבותו של חשודים אחרים שנעצרו בימים האחרונים ברצח בר כהן והפרטים שמסר בעניין זה מדויקים הרבה יותר ומגובים בראיות לכאורה. במצב שכזה ייאלץ בית המשפט לשחרר את וואהל וגרינברג ממעצר ויזכה אותם מעבירת הרצח של כהן, מה שיוביל לזעזועים ובקיעים בגרסתו ובאמינותו של עד המדינה בפרשת מוסלי.



יתרה מכך, עד המדינה בפרשה החדשה מדגיש כי מדובר בסכסוך בין עבריינים בארגון הפשיעה של איציק אברג'יל, ללא קשר לאחים מוסלי, ושבוצע במסגרת תרגיל "כיפה אדומה" במהלכו קראו החשודים החדשים לכהן, לפגישה במסעדה ובעת הגיעו למקום פתחו לעברו בירי שגרם למותו. אגב, חודש לאחר רצח כהן, נרצחו אוהד פרנקו ודניאל סמארה וגם אירוע זה נמצא עתה בבירורים.



עתה מבקשים הפרקליטים מהמשטרה ומהפרקליטות וכמובן מבית המשפט לשחרר את מרשיהם וזאת תוך חודשיים לכל המאוחר. מנגד טוענת הפרקליטה המודה אגב כי כורסמו חלק מהראיות בתיק האמור, כי עדיין תלוי ועומד כנגד הנאשמים כתב אישום נוסף כך שחרורם לא יצא לאור במיידי.