כ-1200 תושבים מרמת גן הפגינו הערב (שלישי) בדרך אלוף שדה החוצה את העיר בסמוך לצומת המרכזית ברחוב הירדן, במחאה על התוואי המתוכנן של הקו הסגול של הרכבת הקלה. לטענתם חלקו אמור לעבור בסמוך לבנייני מגורים, בשטח בית כנסת ואף לכלול תחנת שנאים. התושבים דורשים שהתוואי יהיה תת-קרקעי ולא עילי. בהפגנה השתתפו גם בכירים בעיריית רמת-גן בהם ראש העירייה ישראל זינגר. חלק מהמפגינים נשאו שלטים, עליהם נכתב בין היתר: "הסגול מסוכן", "פוגעים ברמת-גן", "לא רוצים לישון ליד שנאים".



עוד טענו המפגינים שהתוואי יגרום לקריסת מערך התנועה ברמת גן מכיוון שהרכבת המובילה מקרית אונו למרכז תל אביב אמורה לעבור בכל שתי דקות - דבר שיגרום לחסימת היציאות מתוך רמת גן לאלוף שדה, דבר שיקריס את מערך התנועה.



ראש העיר זינגר אמר בהפגנה: "לא ניתן לחצות את רמת גן לשניים, לא ניתן לתקוע את רמת גן, לא ניתן לפגוע בתושבים, לא ניתן לעשות נזק לעיר. אני קורא מכאן למשרד התחבורה ולנת"ע להתפכח, תושבי רמת גן צריכים לחיות בשקט ולנהל חיים נורמליים. נלחם בכל אמצעי ולא נרפה".



בין המפגינים היה גם היוצר והמפיק יוסי אלפי, שאמר: "זה קרב על הבית. כולנו צריכים לשכב על הכביש, התוואי המתוכנן יהרוס לנו את החיים". בהפגנה השתתפו גם חברי מועצה מהאופוזיציה וכולם הפגינו חזית מאוחדת נגד התוואי המתוכנן.



עם זאת, גורמים בנת"ע הבהירו, וגם בעירייה מודים בכך, שהתוואי תוכנן לפני כמה שנים ואז העירייה לא הגישה התנגדות. ההתנגדות הגיעה לפני כשלושה חודשים ונדחו. זינגר: "זו אחת מהירושות הקשות שקיבלתי". חברי מועצה הודיעו שינסו לפעול גם עם השרים לשנות את התוואי. ליעד אילני אמר: "אפגש אם שר האוצר כחלון כדי לנסות למצוא פתרון לקטסטרופה הזו".



מחזיק תיק התחבורה בעירייה רמי פדלון אמר שזה רק הצעד הראשון והמאבק הציבורי יתעצם. הבהיר שאם הממשלה תאשר את התוואי תוגש נגדו עתירה בבג"ץ. חבר מועצה נוסף, אלי מוסרי אמר שמקביל יש גם להיערך לסייע לתושבים המתגוררים בסמוך לתוואי להגשת תביעות על ירידת ערך לדירותיהם."חבל מאוד שהמאבק החל בשלב מאוחר אבל עדיין יש סיכוי להסרת רוע הגזרה", אמר. בינתיים שני חברי מועצה מהליכוד הודיעו שהם מנהלים מגעים שקטים עם משרד התחבורה ונת"ע בשביל לנסות למצוא פתרון.



מחברת נת"ע נמסר בתגובה: "משרד התחבורה וחברת נת"ע נחושים להקים עבור תושבי רמת גן רשת של רכבות קלות, איכותיות ומתקדמות. מערכת הסעת ההמונים תחסוך את הצורך ב2-3 מכוניות למשק בית ברמת גן. אנו מודעים לחשש של חלק מהתושבים ונפעל ככל שניתן על מנת להפיגה. אך באותה מידה נפעל במלוא המרץ להביא לעידן חדש בתחבורה עבור תושבי גוש דן בכלל ותושבי רמת גן בפרט".