"סבתא בישלה גורמה" הוא ספר מתכונים חדש שיצרו שפים מובילים בשיתוף ניצולי שואה. השף אוראל קמחי, הבעלים של מסעדת "פופינה", וניצולת השואה שושנה פרידריך, לשעבר הבעלים של "הבלינצ'ס של שושנה", סיפרו לגבי גזית ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" על הפרויקט. "המטרה טובה וכל הכסף הולך לתרומות לניצולי שואה דרך עמותת 'שורשים", אמר קמחי. "באופן אישי השגתי קשר אישי טוב עם שושנה, שלמדתי ממנה להכין את הבצקניות הנפלאות שלה, ואפילו קיבלתי ממנה במתנה את המתקן שעושה אותן. צריך את הידיים שלה כדי לעשת את הבצקניות בדיוק בדיוק כמו שצריך, אבל המתקן עוזר. מהבישול ההונגרי הכרתי גולאש, בלינצ'ס ופפריקש, ובנוסף היא חידדה לי דברים בנושא סדר וניקיון במטבח".



שושנה מצידה סיפרה: "המפגש הזה, דרך קבוצת ה'שורשים' תרם לי המון. פגשתי טבח צעיר ונמרץ שאוהב את מה שהוא עושה ועושה את זה מצוין. כמו כל דבר, גם את האוכל 'מעברתים' קצת. מפני שזה לא אותם החומרים. אני מבשלת מהראש שלי. כשאמא שלי הייתה שואלת איך אני מבשלת במסעדה הייתי מסבירה לה והיא הייתה אומרת שזה לא כמו שהם בישלו. אז זה יותר הזיכרונות של הטעמים עם האינטואיציה שלי".

גזית, הונגרי במוצאו, שאל אותה על הגולאש ושושנה אמרה: "אני אוהבת את הגולאש בלי שמנת, לא כמו ההונגרים, אבל עם פפריקה טובה ופלפל לצ'ו בפנים. גם הבלינצ'ס זה מאכל שאוכלים בהונגריה, אבל יש הרבה דברים שהם לא בתוך בלינצ'ס, כמו אטריות ביצים עם כרוב, אטריות עם פרג, אטריות עם אגוזים".
שושנה אף נתנה מתכון למאכל ההונגרי "רקות קרומפלי", מאפה תפוחי אדמה, שהיא מביאה לנכדות שלה מדי שבוע: "המצרכים הם 2 וחצי ק"ג תפוחי אדמה מבושלים, 6 ביצים קשות, מלח ו-50 גרם חמאה, 2 גביעי שמנת חמוצה, ו-50 גרם גבינה צהובה שמרסקים לתוך השמנת.

אופן ההכנה: פורסים תפוחי אדמה בקערת פיירקס, עליהם מניחים פרוסות של ביצים קשות, עם קצת חמאה, על זה את יתרת תפוחי האדמה, ומעל את השמנת עם הגבינה המרוסקת. בצורה הזו בונים שכבות ואפשר גם להוסיף פרוסות נקניק. אופים בתנור ב-180 מעלות למשך 20 דקות, מלמטה, ואחר כך עוד כשעה".