על רקע הסערה שנוצרה סביב הצהרתו כי לא ישתתף במצעד הגאווה שנערך בעירו, ראש עיריית ירושלים ניר ברקת הניח היום (חמישי) פרח במקום בו נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל במצעד של שנה שעברה. יחד איתו הגיע למקום גם מפקד מחוז מחוז ירושלים במשטרה ניצב יורם הלוי. 

ברקת אמר באירוע כי "אני מבין את הכאב והביקורת של מי שלא מסכים עם החלטתי שלא להשתתף במצעד. בחרתי בדרך אחרת לכבד את זכרה של שירה בנקי ז״ל, נערה מתוקה שנרצחה בגלל שנאת חינם, והנחתי ביחד עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, פרח במקום הרצח. אני מייחל מכל הלב שביום הזה נדע להתאחד כולנו נגד כל גילוי של הסתה, אלימות והזכות לחופש הביטוי של כל אדם וקהילה במדינת ישראל ללא הבדל דת גזע ומין". 
ברקת, שהצהיר אתמול כי הוא לא מתכוון לצעוד באירוע שייערך מאוחר יותר היום בעירו מתוך רצון להתחשב ברגשות הציבור הדתי, התראיין אתמול בגלי צה"ל ואמר: "אני נלחם בחירוף נפש לזכויות הקהילה. אני נפגש באופן שוטף עם ראשי הקהילה, אני שותף למלחמה הבוטה בהסתה ובאלימות ובאמירות שנאמרו בימים האחרונים. במקביל לכך, ניתן סיוע לקהילה מבחינת משאבים. ירושלים לא תהיה כמו באר שבע, צריך לתת להם לצעוד ובעניין הזה אני נעמד לימינם. אני לא מגיע כי יש אנשים שנפגעים מהמצעד, לא מעט מהירושלמים. כראש העיר של כולם אני צריך להתחשב בכולם". 

לדבריו, "אפשר להקשיב למה הצורך של אוכלוסיה אחת ולתת לה מענה ולא לפגוע באוכלוסיה אחרת. אני לא רואה בזה סתירה. אני מסייע ככל שאני יכול מצד אחד ומשתדל למנוע פגיעה בציבורים אחרים. זו זכותה של הקהילה לצעוד, זה לא טעות. אני מאפשר להם בפועל לממש את זכותם. הוכחנו במעשים שאני מתייצב לימין הזכות לצעוד. כשאני נפגש עם נציגי הקהילה אני מסביר את העמדה ולדעתי הם מבינים".