מצעד הגאווה שנערך היום (חמישי) בירושלים היה הגדול ביותר שנערך בתולדות העיר. המצעד עבר בשלום, ללא אירועים חריגים, אך המשטרה עצרה או עיכבה כשלושים אנשים בחשד שינסו לשבש את האירוע, חלקם נתפסו עם סכינים באמתחתם.    
מצעד הגאווה בירושלים נערך זו השנה ה-15 בהפקתו של הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בעיר, זאת כשנה לאחר רצח הנערה שירה בנקי ז"ל ופציעת 5 צועדים נוספים. במהלך הצעידה הניחו הצועדים פרחים בנקודה בה נרצחה הנערה שירה בנקי ז"ל.
את טקס הסיום של המצעד הנחתה כלת פרס ישראל, גילה אלמגור ולקחו בו חלק גם מגיש הטלוויזיה אסי עזר והזמרת דקלה. הוריה של שירה בנקי נשאו דברים על במת הטקס: "זה מאוחר מדי עבורנו, ושירה כבר לא תזכה לראות את שינוי המציאות ואת מתינות המרחב והשיח הציבורי- זה לא מאוחר עבורכם". הוריה של שירה התייחסו לסערה האחרונה סביב התבטאויותיו של הרב יגאל לוינשטיין על הקהילה הלהט"בית ואמרו כי "ההיסטוריה מלאה באנשים ובחברות שהיו כל כך 'צודקות', עד שלא הותירו מקום לאף אחד אחר להשמיע את קולו ורמסו את כל מי שניסה לומר או לחשוב אחרת. במבט לאחור, הטעויות והאכזריות של כל אותם שהיו בטוחים בעצמם, ניכרים לעין כל".

שרה קלה מאיר, מנכ"לית הבית הפתוח לגאווה וסובלנות בירושלים  אמרה בנאומה: "שירה בנקי הייתה נערה ירושלמית אנונימית שבילתה בחופש הגדול, וכמו רבים ורבות ביקשה להגיע למצעד ולתמוך במאבק לסובלנות ולשוויון זכויות. אחרי הרצח, שירה, בעל כורחה – הפכה לסמל. סמל של סובלנות ואהבה. היא לא בחרה להיות סמל כשהגיעה למצעד, אלא חיה לפי הערכים שאותם ביקשה להנחיל. אנחנו לא רוצים עוד סמלים. נערים ונערות לא צריכים להפוך לסמלים....הקהילה הדתית והחרדית מעולם לא הייתה האויב שלנו....אנחנו מתהדרים בקהילה דתית רחבה מכל צבעי הקשת, לצד ידידי קהילה אמיצים וטובים - אורתודוקסים, קונסרבטיבים ורפורמים, נוצרים ומוסלמים - מכלל הזרמים . האויבים שלנו הם אנשים בעלי דעות חשוכות. הלהט"בפוביה קיימת בכל המגזרים - אין לה מין או מגדר, אין לה דת ואין לה גיל. ובה - נמשיך להילחם....אנחנו כאן כדי להישאר".
 אסי עזר הפנה את דבריו לראש עיריית ירושלים, שהכריז כי הוא לא צועד כדי לא לפגוע ברגשות האוכלוסיות הדתיות: "לא אני הייתי צריך לעמוד כאן עכשיו. מי שהיה צריך לעמוד כאן זה מר ניר ברקת, ראש עירית ירושלים, אבל הוא לא כאן, כי הוא פוחד. 'לא רוצה לפגוע ברגשות הדתיים', הוא אמר. אז קודם כל בואו נעמיד דברים על דיוקם- יש פה דתיים ודתיות שהם חלק מקהילת הלהט"ב, ויש פה גם רבנים ורבניות שכיבדו אותנו בנוכחותם! כי רק זו הדרך! ככה בונים גשר. יש פה ארגון ותיק, 'הבית הפתוח' שכמעט שני עשורים דואג לציבור שאתה אמור לדאוג לו. אתה צריך לראות בו עוגן לסובלנות בעיר, אתה צריך לראות בנו, הלהט"בים, שותפים שלך, ולא לצאת נגדנו בכותרות מתריסות".