הנוסעים בטיסת אל־על ללונדון שאמורה הייתה להמריא ביום ראשון שעבר בשעות אחר הצהריים ירצו לשכוח את החוויה: הכל התחיל כשהתבשרו הנוסעים על הכוונה להחליף את מטוס אל־על במטוס אחר שנחכר מאחת מחברות התעופה הספרדיות. בחברת התעופה הלאומית חשו אי נעימות, בין השאר מכיוון שעם הנוסעים נמנו הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי (בלוויית מאבטח) ושר הביטחון והרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון (גם הוא בלווי אבטחה).



בעקבות כך הטריחו את עצמם לאולם הנוסעים וללאונג' (המיועד לנוסעי מחלקת עסקים) מנכ"ל אל־על דוד מימון וסמנכ"לית הלקוחות. מימון שוחח בנפרד עם כל אחד מהנוסעים. לאחר שדומה שהעניינים נרגעו והטיסה אמורה הייתה לצאת לדרכה, התגלתה תקלה נוספת. בעקבות כך נגרם עיכוב נוסף של שעה וחצי בשעת ההמראה. באותו הזמן התבקשו הנוסעים להישאר במטוס. 



בעקבות כך הוחלט בהנהלת אל־על לפצות את הנוסעים ב־200 נקודות או ב־200 דולר על פי בחירתם. נוסעים רבים הביעו אכזבה מגובה הפיצוי והודיעו בכוונתם לשקול צעדים משפטיים כנגד החברה.



אשכנזי לא מסר את תגובתו לאירוע. את תגובת יעלון לא היה אפשר לקבל. מאל־על נמסר בתגובה: "במטוס התגלתה תקלה טרם ההמראה. התקלה תוקנה, והטיסה יצאה לדרכה באיחור של כשעה וחצי. אל־על אינה מתפשרת בנושאי בטיחות בטיסה, קלה כחמורה".