אירוע כזה לא זוכרים ותיקי החוקרים במשטרת ישראל, לבטח לא בחיפה. צמיגיהם של 13 כלי רכב ברחוב אחד, שחנו בסמוך זה לזה בשכונה שקטה על הכרמל, נוקבו בתוך כרבע שעה בשעות הלילה המאוחרות של סוף השבוע. הדרמה האמיתית החלה בבוקר שלמחרת. לרחוב שושנת הכרמל הוזעקו חוקרי המשטרה, לאחר שהתקבלה תלונה על מכונית ששניים מצמיגיה נוקבו.



החוקרים הגיעו לזירה ובסריקה ראשונית הבחינו כי צמיגיהם של 12 כלי רכב נוספים נוקבו באותו צד של הכביש באותה שיטה. בעודם אוספים נתונים בשטח חלה תפנית בעלילה. אל השוטרים ניגש צעיר באמצע שנות ה־20 לחייו וללא אזהרה מוקדמת אמר לחוקרים “אני זה שניקבתי את הרכבים”, ולשאלה מדוע, השיב “הייתי שיכור ואני מצטער”. בשלב הזה הדרמה על פי השוטרים שהיו בשטח רק קיבלה תאוצה. בעודם מופתעים, מספר אחד מקציני המשטרה שדווח על הסיפור מאוחר יותר, ציפתה להם הפתעה נוספת.



הבחור הצטייד ב־13 מעטפות כשבכל אחת מהן בין 1,200 ל־1,600 שקל בהתאם למספר הצמיגים שנוקבו. באחת המעטפות הונחו 2,600 שקל. הצעיר הסביר כי מדובר ברכב יוקרה ולכן שם יותר כסף במעטפה עבור הצמיגים שנוקבו. “הבנתי שעשיתי טעות. אני מבקש להעביר את הכסף לבעלי הרכבים”, אמר הצעיר לשוטרים ומסר להם את המעטפות. בתוך המעטפות היו גם מכתבי התנצלות אישיים לכל אחד ואחד מבעלי הרכבים שניזוקו במסגרת המקרה. מיותר לציין כי גם בעלי הרכבים היו מופתעים לא רק מהנזק, אלא בעיקר ממעטפת הכסף שהמתינה לכל אחד מהם. הצעיר נחקר והמשטרה מסרה כי היא בוחנת את הדרך לטפל במקרה. 



מקור משטרתי שמצוי בפרשה הסביר כי ייתכן שהאירוע יסתיים בחקירה ובאזהרה ולא יוגש כתב אישום נגד הצעיר, שחסך לא מעט עוגמת נפש, כספי ציבור וזמן למשטרה בכך שהתוודה במהירות מיוזמתו והביע חרטה כנה. במשטרה סבורים כי בעצם העובדה המפתיעה שהחשוד הכין לכל אחד מהנפגעים מעטפת כסף שכיסתה את כל הנזק שגרם למכוניות, הוא הצליח למזער את העונש שהיה עלול לקבל.