לקראת האזכרה לציון שנתיים לנפילתם של חללי מערכת "צוק איתן" משפחת גולדין מתחה ביקורת היום (שני) על טיפול הממשלה בהחזרתם לישראל של הלוחמים אורון שאול והדר גולדין. לאה ושמחה גולדין, הוריו של הקצין, סגן הדר גולדין ז"ל, שגופתו נפלה בשבי החמאס בסיום מבצע "צוק איתן" הביעו את אכזבתם: "עייפנו מהמילים הריקות מתוכן והאמירות החלולות של ממשלת ישראל שטוענת שהיא עושה כל שביכולתה על מנת להחזיר את אורון והדר לקבר ישראל".



יום לפני האזכרה לחללי "צוק איתן" אמרו הוריו של גולדין: "אנחנו מציינים כעת שנתיים לאחר מערכת 'צוק איתן' והמעשים של הממשלה מוכיחים שהבנים נשכחו ברפיח ובסג'עייה. בשבועות האחרונים דווקא גילינו שממשלת ישראל לא עושה כל שביכולתה על מנת להחזיר את הבנים. קיימים מנופים בינלאומיים רבים על עזה שממשלת ישראל לא מפעילה כדי למצוא פתרון להבאת אורון והדר לקבר ישראל".



בציפייה לשינוי ובפנייה לממשלה הוסיפו ההורים: "אנו מצפים שבמלאת שנתיים לסיום מערכת 'צוק איתן' ייקחו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן, וממשלת ישראל כולה אחריות לגורלם ולהשבתם של אורון והדר".⁠⁠⁠⁠



הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל,פייסבוק
הדר גולדין ואורון שאול. צילום: דובר צה"ל,פייסבוק



בחודש האחרון ניהלו משפחת שאול ומשפחת גולדין מאבק מתוקשר במטרה למנוע מישראל לחתום על הסכם פיוס עם טורקיה. לפני כחודש פנו לראש הממשלה ודרשו לכלול את השבת גופות הבנים כתנאי לקיום העסקה עם הטורקים. המשפחות הביעו אז את אכזבתם בטענה כי ישראל היא זו שצריכה להציב מחיר לחמאס וליטול אחריות על הבנים שנשלחו לקרב.



לפני כחודש לאחר שנפגשה המשפחה עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, אבירם שאול, אחיו של אורון שאול פנה לרה"מ במכתב חריף: "תודה שצפצפת עלינו שנתיים שלמות, שנתיים שלמות שבהם לא פצינו פה, שנתיים שלמות שבהם נתנו לך ולכל הסובבים אותך יד חופשית מבלי להתערב ויותר מזה גם מבלי לדעת דברים שלפעמים גם דרשנו לדעת אך בשביל המטרה הקדושה ויתרנו, ויתרנו לא פעם ולא פעמיים".



בסיום המכתב הבהיר האח כי משפחתו תמשיך במאבק להשבתו של אורון שאול: "אז אם אתה חושב שעוד פעם נוותר, או עוד פעם נהיה בשקט עוד איזה שנתיים, אז אני מודיע כאן ועכשיו אנחנו נהפוך אבן אבן במדינה הזאת, ואם היא תהיה כבדה נרים אותה עם שופל, הפסקנו לוותר, הפסקנו לשתוק, הפסקנו להיות משפחה 'אצילה', רצינו באמת שרצינו, רצינו להראות שיש דרך אחרת, דרך שונה, דרך שקטה, דרך שעוד לא הכירו כאן כדי להחזיר את הבנים הביתה. כן נכון עוד פעם טעינו, אבל מזל שיש אותך, הצלחת להסביר לנו יפה מאוד שטעינו. לא ננוח ולא נשקוט עד שנחזיר את אורון הביתה".



הוריהם של אורון שאול ושל הדר גולדין. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
הוריהם של אורון שאול ושל הדר גולדין. צילום: הדס פרוש, פלאש 90