חשד לניסיון חיסול על רקע פלילי בירושלים. גבר כבן 54, ככל הנראה אחיהם של שני עבריינים ירושלמים, עבריין המוכר למשטרה גם הוא, נפצע באורח בינוני בפיצוץ שאירע ברכב סמוך למלון דן פנורמה ברחוב מאפ"ו בבירה. מחקירה ראשונית עולה כי מדובר במטען שהוצמד לחזית הרכב המסחרי בו נהג והתפוצץ בסביבות השעה 8:30, כ-20 מטר לפני שהגיע לרמזור. כוחות גדולים של משטרה וחבלנים הגיעו למקום ופתחו בחקירה. 



ניסיון חיסול על רקע פלילי בירושלים

אבי ציינוירט, פאראמדיק מד"א, סיפר: "כשהגענו למקום ראינו במרכז הכביש רכב פרטי כשחלקו הקדמי מעוך לחלוטין, ברכב ישב גבר כבן 54 בהכרה מלאה, הוא סבל מפגיעות קשות בפלג גופו התחתון, חילצנו אותו מהרכב ותוך טיפול רפואי פינינו אותו לבית החולים כשמצבו מוגדר בינוני עד קשה".



הרכב שפוצץ בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
הרכב שפוצץ בירושלים. צילום: דוברות המשטרה



בחודש מאי חוסל בתל אביבשי שירזי, בנו של איש העולם התחתון ריקו שירזי. ואדם נוסף נפצע באורח קל באירוע ירי שהתרחש ברחוב משה סנה, פינת בית העלמין הצבאי סמוך לשכונת המשתלה בעיר. כוחות משטרה שהגיעו למקום הבחינו ברכב בו ישבו שני פצועי ירי. החיסול בוצע באמצעות ירי מטווח קצר, שעה שבעת שהעבריין הבכיר וחברו עמדו עם רכבם ברמזור אדום, נצמד אליהם רכב אחר ומתוכו בוצע ירי לעברם.



בחודש מרס חוסל העבריין אבנר מאיו, בפיצוץ רכב ברחוב דוברה הנביאה בתל אביב. הרכב, ג'יפ מסוג האמר, התפוצץ ככל הנראה כתוצאה ממטען שהונח ברכב, באזור המנוע. כמו כן, לפי הדיווחים נמצא במקום מטען נוסף, ולכן כל מי שנכח במקום או בקרבתו התבקש לעזוב את זירת הפיצוץ. מותו נקבע בבית החולים. 



בחודש ינואר התרחש ניסיון חיסול של העבריין בן כהן בפיצוץ רכב בצומת הרחובות ערבי נחל פינת שפע טל ברמת גן. היעד לפיגוע היה בכיר בארגונו של עמיר מולנר, שנפגע בפיצוץ ביחד עם מאבטחו האישי. בן כהן הוא דמות מוכרת מאוד בעולם הפשע. בעבר היה מקורב לעמיר מולנר, אך היחסים בין השניים עלו על שרטון. בעבר הוא נעצר מספר רב של פעמים, בין 2013 ל-2015, בחשד שהעלים הכנסות בשווי 300 מיליון שקלים וכי היה מעורב בהשלכת הרימונים לעבר סוכנות "סובארו".