איציק בר מוחא הוא העבריין הבכיר המשתייך לכנופיה הירושלמית, שנעצר אתמול בחשד לעבירות של סחיטה באיומים, כך הותר לפרסום היום (חמישי) עם הארכת מעצרו בשמונה ימים בבית משפט השלום בירושלים. יחד איתו נעצרה רעייתו אוולין, שמעצרה הוארך עד ליום ראשון הקרוב, וכן שני חשודים נוספים שגם להם מייחסים במשטרה עבירות של סחיטה באיומים. על פי החשד, בר מוחא פתח לעצמו עסק למכירת ירקות בשוק הסיטונאי בירושלים. במסגרת עבודתו נהג בר מוחא לרכוש סחורה ממשווק של ירקות וזאת תוך כדי שהוא מאיים עליו לכאורה ומסרב לשלם בגין הסחורה שרכש.



עוד עלה החשד כי בר מוחא ורעייתו איימו על סוחרים אחרים וסחטו מהם כספים. חוקרי צוות חקירה מיוחד שניהל את החקירה סבורים כי בר מוחא, אילץ את אחד המשווקים לספק לו סחורה בניגוד לרצונו בסכומים הנאמדים במיליוני שקלים, ובחר שלא לשלם על הסחורה שקיבל. כמו כן, ישנו חשד לפיו בר מוחא היה מעורב לכאורה בהצתת שלושה כלי רכב ברחוב האומן בירושלים.



נעצר בחשד לסחיטה באיומים. צילום ארכיון: פלאש 90



סחיטה באיומים והפלת הבנק למסחר


בעקבות תלונה שהוגשה במשטרה התנהלה חקירה סמויה במהלכה נאספו ראיות לכאורה הקושרות את בר מוחא ואת יתר המעורבים לעבירות המיוחסות להם. עוד חשוד מוחא במעורבות בהצתה של רכב של אחר מהמשווקים ובנוסף עלה בדיון כי מדובר במעשי סחיטה הנאמדים בכמיליון שקלים. אתמול בבוקר נעצר בר מוחא על ידי המשטרה, ביחד כאמור עם שלושה נוספים וגם הם הובאו לבית משפט השלום בירושלים לדיון בבקשת המשטרה להארכת מעצרם.



בר מוחא השתחרר רק בפברואר האחרון מהכלא, אחרי שריצה עונש של 13 שנות מאסר בגין עבירות של סחיטה באיומים. בר מוחא הורשע בשעתו בפרשת הבנק למסחר, והיה בין האחראים הישירים לנפילתו של הבנק, שעה שהוביל את עופר מקסימוב, אחיה של אתי אלון, לדירת הימורים בה הפסיד עשרות מיליוני שקלים. מאוחר יותר, בר מוחא וחברי כנופיית ירושלים חטפו את מקסימוב וגבו ממנו סכומי עתק, אותם גנב באמצעות אחותו שהורשעה בגנבת 250 מיליון שקלים מלקוחות הבנק.

פרקליטו של בר מוחא עו"ד קובי טולדו, מסר היום בעקבות הפרסום: "מרשי הוא חף מפשע ומסר גרסה מפורטת בעניינו. מדובר במי שעסק בסחר בשיווק של ירקות ופירות באופן לגיטימי ובצורה מסודרת, וכל המעצר הינו סביב שמו כאיציק בר מוחה. אנחנו מאמינים שבסופו של יום הדברים יתבהרו וחפותו תוכח מעל לכל ספק".