הרב אליעזר ברלנד חשוד בביצוע מעשי אונס לכאורה ועבירות נוספות. חסיד שלו לשעבר, ששתיים מקרובות משפחתו נוצלו מינית לכאורה על ידי הרב, סיפר לדנה ספקטור ורן שריג ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "קרובת משפחה שלי סיפרה לי שהייתה אצלו באיזה לילה, נכנסה אליו לחדר, הוא דחף את היד מתחת לחזייה שלה וככה עמד שלוש דקות, נצמד אליה ומלמל פסוקים. היא הייתה אז בת 15. מה היא עשתה אלצו זו שאלה טובה. היו הולכות אליו בחורות ונשים כדי להתחזק ולקבל ברכות, שזה גם כן דבר תמוה ביותר. עם קרובת המשפחה השנייה קרה משהו דומה. היא נכנסה לחדר, נשיקות, ליקוקים עם הלשון, הוא אמר לה שהוא יעביר את העוונות ממנה אליו, וכל מיני דברים מכוערים כיוצא בזה".




"מעבר לקרובות המשפחה שלי שוחחתי עם אישה שהייתה אשת איש, וברלנד הזה פשוט עשה בה את כל מה שאפשר לעשות עם אישה, ואני שומר על צניעות", טען החסיד לשעבר. "הוא עשה איתה כל מה שאפשר לעשות, והיא אשת איש. זה כמו שהוא מופיע בקלטת ואומר על מישהי שאנס אותה וסיפר לה סיפורים שהוא דוד והיא בת-שבע ושהם צריכים להביא את המשיח, ועוד סיפורים איומים ונוראים. יש עדויות ברורות ליחסי מין מלאים. הנשים האלה, או שהן מפוחדות, או שהן הזויות עד כדי כך שהן עדיין חסידות שלו. ואני יודע את זה בבירור ממקור ראשון, לא משמיעה. אני מוחה בשם כל הנפגעות, על כל האתרים החרדים שממשיכים לקרוא לו 'הרב הגאון'. האדם הזה הוא סוטה מין לכל דבר ועניין".



"הייתי שם כמה וכמה שנים, הייתי חסיד של הרב, ראיתי מה קורה שם מבפנים", העיד. "מדובר באדם ובמשפחה, האבא, הבן והרבנית אשתו בעיקר, שלמעשה מנהלים ארגון פשע לכל דבר, באצטלה של ישיבה ושל קדושה, וככה זה מתנהל, בענייני כספים, בחבירה לארגוני פשע, ובהכל הם רוכבים על הגל של התשובה. בשורה התחתונה הרב הוא ראש ארגון פשע עם זקן ופאות. הדברים ידועים, יש עשרות עדויות מכל הכיוונים, מה שהגיע למשטרה ולבית המשפט זה קצה הקרחון, והמשטרה עצמה מודעת לזה. איך זה קורה? אני לא יודע. צריך לשאול את הקדוש ברוך הוא. בשורה התחתונה זה ביזיון לתורה, ביזיון לקדוש ברוך הוא, ביזיון לעם ישראל שיש דבר כזה, ביזיון בקנה מידה מטורף".



עוד סיפר החסיד לשעבר: "היה עושק כלכלי שהתבצע בישיבה כלפי כספים של אנשים. זו התנהלות של כת, לשעבד אנשים לצורכי המשפחה (ברלנד), שצברה נכסים בהיקפים מטורפים. אני ועוד עשרות אברכים נעשקנו. ממש עכשיו מתנהל קמפיין של איסוף כספים. תוך כמה שעות השיגו לו חצי מיליון שקל, בשביל הערבות של המטורף הזה. את סוללת עורכי הדין החליפו חמש פעמים, בדרום אפריקה, בהון תועפות. אגב, בדרום אפריקה הוא לא שקט ולא נח. ידועים לי שני מקרים ברורים בהם הוא תקף שם בדרום אפריקה נשים נשואות. הוא אדם מתועב שצריך להוקיע".



"מדובר במאחז עיניים, שפועל כבר 50-40 שנה", טען החסיד לשעבר, "הבן אדם מגלומן. אולי בחוץ קוראים לזה כריזמה, אבל הוא מגלומן שמאמין בעצמו. כל שני וחמישי היה לו תאריך אחר לבוא המשיח, פעם במוצאי ט"ו בשבט, ופעם במוצאי פורים. מנצלים את התמימות של אנשים. הוא לא החזיר אף אחד בתשובה אלא הקדוש ברוך הוא החזיר. יש מנצלי הזדמנויות שממלאים לעושי התשובה את הצרכים שלהם, כמו ביטחון וגאווה".



"אני אישית רואה בזה מלחמת קודש", הדגיש החסיד לשעבר. "זו מלחמה של הקב"ה לא מלחמה אישית שלי. כמי שחזר בתשובה אני לא יכול לקבל שעושים את זה מתחת לאף של הקב"ה, באצטלה של קדושה ומטעים את עם ישראל בטעות איומה ונוראה. אני מתראיין בעילום שם כי אני לא רוצה להסתבך. אני לא רוצה שאיזה מטומטם או ילד דפוק בן 15 ידקור אותי בגב בסכין מבלי שאני מוכן, ויש לי גם ילדים שצריך לשמור עליהם. היו פה תקדימים. את הבחור שראה אותו מהחלון הכו מכות רצח. הייתה הוראה של הרב להפוך אותו לצמח. הם לא הצליחו כי לא היו מקצועיים. אבל הרצון היה שם".



"דנה ספקטור ורן שריג", ראשון - רביעי ב-23:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM