מוטי דותן, ראש המועצה האזורית גליל תחתון, עורר סערה כאשר ביקש שאזרחים ערבים לא יגיעו לבריכות ביישובי המועצה. בראיון לבן כספית והילה קורח ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" אמר: "לבריכות שלנו נכנסים גם ערבים מהאזור. אני התכוונתי לחודשים יולי ואוגוסט, תקופה חמה, יש צפיפות, ביקשתי שלא יבואו, זה הכל. אני לא דיברתי על ניקיון. בתרבות הערבית כשבאים לבילוי בבריכה אז בדרך כלל מביאים את ארוחת הצהרים או הערב ובדרך כלל כשצפוף אז נשאר גם לכלוך. התושבים היהודים שלי לא מלכלכים, לא משאירים לכלוך".



"אם מישהו נפגע מדברי אני מתנצל", הוסיף דותן, " אני אמרתי את דעתי. אנחנו לא בודקים אף אחד בכניסה. הבריכות הן בריכות פרטיות של היישובים, הן לא צריכות אישור שלי. תחשוב מה קורה למשפחה ערבית שנכנסת לבריכה אצלנו, בריכה מעורבת, שיש בה בחורות בלבוש לא צנוע, זה פוגע ברגשות שלהם. יש 18 יישובים במועצה. סביבי יש הרבה יישובים ערביים, יש שיתופי פעולה וקשר טוב. אני ודאי שלא גזען".

כספית השווה בין דבריו של דותן לדבריו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' על היולדות הערביות, ודותן השיב: "אתה מחמיא לסמוטריץ' שאתה משווה אותי אליו. אני איש 'ליכוד'. כל חיי, עד לפני ארבע שנים, הייתי מפלגת 'העבודה'. הסיבה שעברתי ל'ליכוד' היא שמפלגת 'העבודה' הפכו להיות אנטי ההתיישבות והמרחב הכפרי. לפני חודשיים הייתי ברמאללה ונפגשתי עם אבו מאזן, כולם צעקו שאני שמאלן, אז עכשיו אני גזען. אני סך הכל אומר את מה שאני חושב ומרגיש ובטח אין לי כוונה לפגוע באף אחד". כספית שאל: "אם אבו מאזן וחמולתו היו באים לבריכה לא היית נותן להם להיכנס?", ודותן ענה: "חד משמעית לא".

"חמש בערב", כל יום ב-17:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו