רק ביום חמישי האחרון, לאחר פיליבסטר ארוך שבו נקטה האופוזיציה בוועדת הכספים, שבמהלכו איימה להחרים את כל דיוני המליאה עד להודעה חדשה, הגיעו הצדדים להבנות שאפשרו לאשר את הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית. על פי התכנון, תובא הצעת התקציב הדו־שנתי למליאת הכנסת כבר מחר וזאת כפתיחה לדיוני התקציב עצמם, שיתחילו רק במושב החורף.



במסגרת ההבנות הוסרו יותר מ־6,000 הסתיגויות לחוק שהוגשו על ידי ח”כ סתיו שפיר (המחנה הציוני) וח”כים אחרים באופוזיציה, מה שיאפשר לקצר את משך הדיונים במליאה, הצפויים להימשך שעות ארוכות. כתוצאה מהדיונים ומההסכמות, הוחלט שכל מנגנון המעבר בין שתי שנות התקציב ייעשה בבקרה ובפיקוח מלאים של ועדת הכספים. כך למשל יידרש אישורה של הוועדה כדי שהאוצר יוכל לבצע את ההתאמות, ככל שיידרשו, לתקציב, כולל קיצוצים.



בקואליציה נערכים לאשר השבוע בשלוש קריאות גם את תזכיר החוק של משרד התקשורת, שיאפשר את דחיית פתיחת שידורי תאגיד השידור הציבורי החדש עד ל־30 באפריל 2017, אולם יהיה אפשר להקדים מועד זה החל בתחילת חודש ינואר, אם התאגיד ייערך לכך בהתאם. הצעת חוק נוספת שצפויה לעלות השבוע היא הקמת רשות לשוק ההון. מדובר הצעת חוק הפיקוח על שירותים פיננסיים, שתהפוך את אגף שוק ההון במשרד האוצר לרשות ממשלתית עצמאית שתיקרא “רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון”. ההצעה אושרה בוועדת הרפורמות בראשות ח”כ אלי כהן (כולנו).הצעות נוספות שעשויות להגיע השבוע להצבעה במליאה הן הצעת החוק לפיקוח על הפרקליטות והצעת החוק שתאפשר בניית דירות למגורים בבתי מלון לאורך החופים. עוד השבוע בכנסת: ועדת האתיקה בראשות ח”כ יצחק וקנין אמורה לפרסם את החלטתה בדבר התלונות שהוגשו נגד ח”כ חנין זועבי (הרשימה המשותפת), לאחר הדיון הסוער בכנסת בעקבות הסכם הפיוס עם טורקיה ותלונות שהיא עצמה הגישה נגד כמה חברי כנסת.