בית הדין למשמעת של המשטרה גזר היום (ראשון) את דינו של ניצב בדימוס חגי דותן, מפקד מחוז חוף לשעבר, שהורשע לפני כחודש בהתנהגות שאינה הולמת שוטר או שיש בה כדי לפגוע בתדמית המשטרה וכן בהטרדה מינית. בדיון בהרכב של שלושה שופטים ננזף דותן בנזיפה חמורה והוחלט להורידו בדרגה אחת לדרגת תנ"צ לתקופה בת חצי שנה. תקופה זו תכלול גם הרעת תנאי הפנסיה שלו ולכן לא מצאו השופטים להטיל עליו גם קנס כספי.



גזר הדין ניתן היום לאחר שבחודש פברואר חתם דותן על הסדר טיעון מול המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) בעבירות שיוחסו לו בכתב האישום הכוללות ניהול קשר אישי עם קצינה שהייתה תחת פיקודו וכן בהטרדה מינית של שוטרת. נגד הקצין הבכיר הוגשה תלונה לפיה, בעת שעלה במעלית עם שוטרת, סטר בישבנה לכאורה. לטענתו העיר הניצב לשוטרת כי בכיס מכנסיה היא מחזיקה טלפון סלולרי, מה שמסוכן לבריאותה.



במח"ש החליטו עוד בפברואר להעביר את הטיפול בעניינו לטיפול מחלקת המשמעת של המשטרה וזאת במסגרת הסדר טיעון עליו חתם, לפיו הוא יודה בעבירות שבגינן הורשע היום. במסגרת אותו ההסדר הודה דותן, כי בעת שכיהן במגוון תפקידים בכירים פנה באמירות פוגעניות ובעלות אופי מיני כלפי מספר שוטרות, באופן שאינו הולם קצין במשטרה.




הסתפקו בדין משמעתי



בין היתר, אמר דותן לאחת השוטרות "איך הייתי מת לנשק אותך". באחד המקרים, ציין דותן, כי ניהל קשר אינטימי עם שוטרת שהייתה כפופה למרותו וזאת תוך שהוא מקבל החלטות בעניינה. במח"ש החליטו להסתפק בהעמדתו לדין משמעתי, לנוכח העובדה שדותן נטל אחריות על מעשיו, בחלק מהמקרים, אף בשלב החקירה הראשונית ובכך חסך בעצם את מעמד העדות מאותן שוטרות ומתלוננות.



טיעון נוסף קשור לעצם פרישתו של ניצב דותן מהמשטרה, וכי רף העברות שבגינן הורשע אינו נמצא ברף החומרה הגבוה (יחסית). בעניין השוטרת עמה ניהל קשר אינטימי, הסבירו במח"ש כי פערי הגיל בין השניים היה קטן יחסית ולא נמצאו ראיות שהשתמש בכוחו לרעה. עוד הסבירו כי מדובר במקרה בודד וכי ההחלטה להעביר את הטיפול לדין משמעתי, ניתנה כדי למצוא את האיזון בין העבירות לבין ההרשעה.