התחנה המרכזית בתל אביב עלולה להיסגר כבר בשבוע הבא, ב־10 באוגוסט, אם עד אז לא יתוקנו ליקויי בטיחות במסוף האוטובוסים שבקומה השישית. במשטרה טוענים שהם העלימו עין במשך שנים אבל הם לא מוכנים להמשיך בכך יותר, בעירייה תלויים במשטרה להוצאת רישיון עסק לתחנה ואילו במשרד התחבורה הודו שכלל לא ידעו מכל הסיפור.



בעיריית תל אביב הבהירו שאם לא ימולאו דרישות המשטרה ויוצא רישיון עסק, צו הסגירה שהוצא בבית המשפט לעניינים מקומיים בתל אביב במאי האחרון - ייכנס לתוקף והתחנה תושבת. בחברת דן כבר הכינו תוכנית מגירה להפעלה חלופית של קווי האוטובוסים, אם אכן התחנה תיסגר בעוד עשרה ימים. 



המשטרה טוענת כי המתחם המוזנח זה שנים, סובל מליקויי בטיחות מהותיים. “נציג המשטרה מסר לבית המשפט שהקושי שניצב בדרך לקבלת אישור מהמשטרה טמון במעברים החסומים בסחורה ובדוכנים של בעלי עסקים בתחנה המרכזית”, הסבירה השופטת רונית פוזננסקי בהחלטתה. “הגם שלאורך שנים אישרה המשטרה מעת לעת את פתיחת המקום, הרי שנציג המשטרה שהופיע בפני הגיע למסקנה, כי המשך התנהלות התחנה באופן שבו התנהלה מהווה סכנה של ממש למבקרים במקום״. הוסיפה השופטת.



אחת מדרישות המשטרה היא התקנת מכשירי שיקוף בכניסות לתחנה. במהלך הדיונים הבטיחה הנהלת התחנה להשלים את התקנתם ולהכשיר עובדים להפעלתם. “מדובר במרכז סואן שבו מבקרים מדי יום מאות רבות של אנשים ובכללם חיילים ובני נוער. מחובתה של המדינה, של העירייה ובוודאי של הנאשמת (החברה המפעילה את התחנה), לדאוג לבטיחותם של המבקרים במקום ולוודא כל העת כי המעברים פנויים וכי הכניסות והיציאות מאובטחות כראוי”, ציינה השופטת פוזננסקי.



דובר דן, איתן פיקסמן אמר שבמקרה הצורך, חלק מהקווים יעמדו מחוץ לתחנה, ברחובות לוינסקי ודרך שלמה וחלק ניכר מהקווים יהפכו לקווים סיבוביים – שיכללו נקודת מוצא אחת. עם זאת, ההערכה היא שבימים הקרובים ייעשה ניסיון להשלים את תיקון הליקויים.



מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "העירייה הגישה נגד הנהלת התחנה המרכזית החדשה כתב אישום במאי 2015 בגין פעילות ללא רישיון עסק. זאת, לאור סירוב המשטרה להוצאת רישיון בשל ליקויי בטיחות. בית המשפט הטיל על התחנה המרכזית קנס בסך 25 אלף שקל והוציא צו סגירה הקובע כי במידה אם לא ימולאו דרישות המשטרה ויוצא רישיון עסק עד 10 באוגוסט, ייכנס צו הסגירה לתוקף".



ממשרד התחבורה נמסר בתגובה כי הם לא ידעו מהדברים והזהירו מפגיעה בנוסעים. “אנו מתנגדים חד־משמעית לסגירת התחנה המרכזית בתל אביב בהתראה כה קצרה ובמיוחד לאור העובדה שהנושא לא הובא כלל לידיעתנו. מכאן שלא ניתן להכין תוכנית חלופית בפרק זמן כה קצר ויש לבחון את הנושא במשותף במטרה לתת מענה לבעיה. סגירה מיידית של התחנה ללא פתרון הולם, עלולה לפגוע בצורה קשה בתחבורה הציבורית ובעשרות אלפי הנוסעים המשתמשים בה מדי יום”.