בנות מיישובי המועצה האזורית דרום השרון, שסיימו כיתה ז' ועולות לח', ויצאו לטיול של תנועת הנוער בני מושבים, נדרשו להחליף בגדים לפני טיול שיצא הבוקר לצפון. הן נאלצו להחליף את המכנסיים הקצרים, אותם לבשו לטיול, במכנס ארוך יותר: "מאחר והמכנסיים לא עמדו על פי המדריכים בתקן הנדרש (מכנס המסתיים מעל הברך, כמו בתלבושת אחידה), התבקשו הבנות על ידי המדריכים להחליפם בטייץ ארוכים וצמודים", סיפרה אם לנערה שיצאה הבוקר לטיול. "הילדה התקשרה מתוסכלת ושאלה מה לעשות ואיך היא תשרוד את החום בטייץ ארוך".



לדברי ההורים שקיבלו את הדרישה בכעס מהול בתדהמה, בתנועה נימקו את הדרישה בכך שחלק מהבנות באו עם מכנס קצר מידי, ואחר כך אמרו: "כמו שלא באים עם גופייה כדי לא להישרף, לא כדאי לבוא עם מכנס קצר". "אז למה רק בנות קיבלו את ההוראה הזאת?" שואלת אם כועסת. 



"זה זעזע אותי", אמרה האם. "ההוראה הזאת שהבנתי שהגיע מלמעלה. מטעמי צניעות להחליף. הבנתי שכבר אתמול ביקשו מהילדים לא לבוא עם מכנסונים, כאלה שרואים את הטוסיק וכל הילדים אישרו קו לדעתי עם ההוראה", מסרה אם לילד שיצא לטיול. לאחר שכל ההורים הביעו מחאה וסירבו לאפשר את החלפת הבגדים, הוחלט לעזוב את הנושא במשך היום.



מתנועת בני המושבים נמסר: "בכל פעילויות בני המושבים קיימת הגדרת קוד לבוש אחיד, לבנים ולבנות מגילאי ט' ומעלה, אשר ממלאים תפקיד הדרכה הכולל חולצה כחולה ומכנס גובה ברך. במסגרת הטיול של חניכי בני המושבים בדרום השרון, הוחלט באופן מקומי ע"י הצוות החינוכי של המועצה כי על כלל החניכים, בנים ובנות כאחד, להגיע עם מכנסיים גובה ברך מטעמי בטיחות במסלול בטיול הנודד אליו יצאו החניכים. אנו מגבים את החלטות המדריכים ומדגישים כי ההנחיה ניתנת לכלל המינים והמגדרים ללא כל כוונה לאפליה. ביטחונם וטובתם של חניכנו נמצאים בראש מעייננו כל זאת ברוח שוויון ערך האדם כערך מרכזי בפעילות בבני המושבים".