הקורנפלקס לא לבד. מוצר נוסף של תלמה נגוע בחיידק הסלמונלה. חברת יוניליוור פרסה הבוקר (שלישי) את המוצרים הנגועים והתאריכים בהם יוצרו, לאחר שאתמול סירבה לפרסם את הפרטים. על פי ההודעה מדובר בדגני קוקומן צדפים. על פי ההודעה, המוצרים בהם נמצא זיהום ולא יצאו אל השוק הם "קורנפלקס של אלופים" שיוצר בתאריכים 26.6.16 עד 27.6.16, קורנפלקס בד"ץ מהתאריכים 23.6.16 ו-27.6.16 עד 29.6.16 ו"קוקומן צדפים" שיוצרו בתאריכים 29.6.16 עד 30.6.16.



מחברת יוניליוור נמסר כי "בהמשך להודעות קודמות שלנו, ומתוך רצון להרגיע את צרכנינו, אנו מפרסמים את פרטי המוצרים של דגני תלמה שנארזו בקו האריזה בו נמצא זיהום, לפני כחודש. מוצרים אלו נעצרו לשיווק ולא הגיעו אל החנויות ואל הצרכנים.  אנו שבים ומדגישים כי כל מוצרי הדגנים של תלמה שנמצאים על המדפים ובבתים בטוחים לשימוש".



"על פי הנהלים המחמירים של חברתנו, כל סדרת ייצור נבדקת ונכנסת להמתנה. מוצרים אלו אינם יוצאים לשיווק עד קבלת תוצאות הבדיקות של אותה סדרת ייצור, המאשרות כי הכל תקין. במידה ומתגלית תקלה הסדרה לא משווקת לחנויות וכך היה במקרה זה. יצויין כי ביום 31/7 משרד הבריאות ביצע ביקורת ובדק את נהלי החברה". 



החברה התייחסה לפרסום לפיהם מותג דלי פקאן נמצא נגוע בחיידק הסלמונלה ומסרה כי "בניגוד לפרסומים, לא נתגלתה כל בעיה במוצרים אחרים".



אתמול הגיש ח"כ איציק שמולי (המחנה הציוני) שאילתה לשר הבריאות בה דרש לחשוף את התאריך המדויק בו התגלתה סלמונלה בשני מותגי דגני בוקר תלמה שמייצרת חברת יוניליוור. כמו כן, דרש ח"כ שמולי ממשרד הבריאות לבדוק לעומק את פרשת דגני הבוקר הנגועים שיוצרו במפעל יוניליוור. 



"אסור לחכות לרמדיה 2"


ההבוקר אמר שמולי: "אני מברך על עצם ההחלטה לנהוג סוף סוף בשקיפות מול הצרכנים. זהו צעד ראשון בכיוון הראשון: ממדיניות של טשטוש והסתרה למדיניות שקופה ואמיתית יותר של החברה. כך או אחרת חייבים לעשות חשיבה מחודשת על מדיניות הרגולציה העצמית של יצרני המזון ולהחיל חובת דיווח במקרים מעין אלה. לא צריך להמר על בריאות הציבור ולחכות שיקרה כאן אסון רמדיה 2. נקדם זאת בחקיקה".



פניות חוזרות ונשנות של "מעריב אונליין" ל"יונילר", לקבלת תאריך גילוי הסלמונלה - נענו בשלילה. כמו כן, לא התאפשר לראיין את מנכ"לית יוניליוור ישראל,  ענת גבריאל  בעניין. החברה נותרה בעמדה של סירוב תקיף לחשוף את תאריך גילוי הסלמונלה בדגני הבוקר שלה במפעל בערד וכך היא מותירה ענן של אי ודאות סביב הנושא. לאור הסתרת מידע נוספת בנושא זה מהציבור, נשאלת השאלה האם אמנם לא הגיע סלמונלה לקערת דגני הבוקר של ילדים ומשפחות? 

החשד גדל, משום שהדיווח של חברת "יוניליוור" על כך שהסלמונלה התגלתה לפני חודש, לא תואם את הדיווח של רשת שופרסל שעצירת האספקה של שני מותגי דגני הבוקר של תלמה, היתה לפני שלושה שבועות בלבד. וכן שפניות של הרשת לקבל הסבר להפסקת השיווק של המוצרים, לא נענתה בתשובה מלאה אלא בהודעה ש"היתה תקלה במפעל". עוד החלטה תמוהה של יוניליוור, היא לאפשר קבלת פיצוי לצרכנים שרכשו את שני מותגי הקורנפלקס של תלמה, שהרי אם המוצרים היו תקינים לכל אורך החודש מדוע מגיע לצרכנים פיצוי? גם על כך נאמר מהחברה שמדובר בצעד להרגעת הפניקה שנוצרה.

בפניה נוספת  של "מעריב" לחברת "יוניליוור" בעניין זה, שוב הודגש חד משמעית, שהחברה מסרבת סירוב מוחלט לציין מה התאריך בו התגלה זיהום הסלמונלה במפעל בנימוק שפרסום תאריך גילוי הסלמונלה יגרום לאנשים לבהלה חדשה לגבי כל מוצרי תלמה שנרכשו סביב אותו תאריך. עוד צוין בחברת יוניליוור שההחלטות בפרשה וההתנהלות של יחסי הציבור לגביה נעשות היום בהתייעצות ועל לדעת ההנהלה העולמית.