אתי אלון בדרך הביתה: הפרקליטות צפויה לעמוד ביום חמישי הקרוב בהסכמה העקרונית שנתנה בפני ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר, ולא להתנגד לשחרורה של אלון. בתום 14 שנים מאחורי סורג ובריח, מתוך 17 השנים שנגזרו עליה, צפויה אלון לצאת לחופשי, לאחר כינוס הוועדה בבית הסוהר מעשיהו. בדיון שנערך בחודש פברואר בעניינה של אלון, שהורשעה במעילה של כ-250 מיליון שקל מהבנק למסחר, דחתה ועדת השחרורים את בקשתה לשחרור מוקדם. במהלך הדיון נאמר כי התנהגותה של אלון בכלא טובה, אולם בפרקליטות ביקשו להזכיר את חומרת המעשים ואת הפגיעה בקורבנות של אלון.



עם זאת, בפרקליטות מחוז המרכז הביעו אז את הסכמתם כי חצי שנה לאחר מכן, עם חלוף משך הזמן בו ניתן להגיש בקשה נוספת לשחרור מוקדם, היא לא תתנגד לשחרור, אם לא יתקבלו בזמן הזה מידעים חדשים בנוגע לאלון. נראה כי כעת נסללה הדרך לשחרורה של מי שהורשעה במעילה הרחבה ביותר בבנק בישראל.




אתי אלון. צילום ארכיון: פייר טרדג'מן, פלאש 90



"התא המשפחתי הכי חשוב לה"


לימאי מור, עורכת הדין של אלון, סיפרה ברשת ב' עם ההודעה על דחייתה שחרורה לפני כחצי שנה: "ביקשנו עוד לשחרר אותה וזה לא אומר שהבקשה נדחתה, אלא שהיא תשוחרר ב-4 לאוגוסט. היה עדיף לנו לקחת את החמישה חודשים וחצי האלה והשחרור שלה מובטח. אימא שלה גוססת מסרטן, אז אני מקווה שהיא תזכה לסעוד אותה כשהיא תשחרר. אני מניחה שהדבר שהכי חשוב לה זה התא המשפחתי".



אלון נידונה ל-17 שנה במסגרת פרשת מעילת הענק בבנק, לאחר שהודתה בשנת 2002 כי גנבה כ-250 מיליון שקל מחשבונותיהם של לקוחות הבנק, תוך שהיא עושה שימוש ב-206 חשבונות פיקטיביים בבנק שלו רק 1,300 לקוחות. הכספים הועברו לאחיה עופר מקסימוב, שהיה מהמר כבד, ומשם לידי ארגוני פשע. היא הורשעה בשורת עבירות, ביניהן גנבה, מרמה, זיוף, הלבנת הון ורישום כוזב במסמכי תאגיד. 



חשיפת הפרשה הביאה לקריסתו המוחלטת של הבנק, רוב הלקוחות שכספם נגנב קיבלו את כספם מבנק ישראל, שהעמיד "ערבות וולנטרית" ולמעשה "קנה" את החוב של הבנק כלפי לקוחותיו.