תסתכלו טוב טוב בעיניים של הילדים הקטנטנים שלכם ותפנימו סוף סוף את מה שהילד או הילדה שבקושי יודעים לדבר, לא יכולים לומר לכם "אל תשכחו אותי באוטו". תקשיבו ל מה שאומרת מירה קרני מהמועצה לשלום הילד, אז תראו עד לאן הגענו, כמה פטנטים נרשמו בזמן האחרון אצל "רשם הפטנטים", כדי למנוע אסון, רובם אגב לא המצאות ישראליות, אלא גאדג'טים מיובאים.



הנה מקצת ההמצאות שמצאתי בחיפוש לא מעמיק במיוחד באינטרנט: מחזיק מפתחות שעליו הכיתוב- "אל תשכח אותי ברכב", מערכת קריטיגארד, עם חיישני ניטור, צמיד מיוחד לילד או לילדה שיזכיר לכם על קיומם, אם חלילה שכחתם, צ'יילד מיינדר סיסטם- עברו 15 שניות מרגע שיצאתם מהאוטו, מחזיק המפתחות יצפצף לכם- " הלו שכחתם ילד", בייבי רימיינדר לסמארטפון שיגיד לכם "הי, אני עדיין חי". ועכשיו גם ההמצאה הישראלית של אפליקציית החניה הפופולרית אצלנו, שעל המסך הראשי שלה יופיע המשפט המטורף "הורים, תעיפו מבט לאחור ותוודאו שלא שכחתם אותי ברכב".





תגידו,לא השתגענו קצת? אפילו בכנסת קיימו אתמול דיון על התקנת חיישנים, ומשרד הבריאות מזהיר אותנו היום. כמה התאמצנו בשביל להביא לעולם את הדבר הכי יקר, מבלי לקבל רישיון להורות?



תזרקו את כל הפטנטים. תתחילו להיות הורים. מחויבים סוף סוף. תסתכלו לקטנטנים בעיניים. ואני לא מאמינה שכתבתי את הטור הזה.



ענת דווידוב ב"איפה הכסף", א'-ה' ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"