ההסתדרות הרפואית מאיימת להשבית ביום חמישי הקרוב את בתי החולים הממשלתיים, בין השאר במחאה על כוונת משרדי האוצר והבריאות לאסור על מנהלי מחלקות בבתי החולים הציבוריים לעסוק ברפואה פרטית במקביל לתפקידיהם ברפואה הציבורית. זאת לאחר שלפני שבוע וחצי הכריזה ההסתדרות הרפואית על סכסוך עבודה על רקע כוונת משרדי האוצר והבריאות לפגוע בתנאיהם של מנהלי מחלקות בבתי החולים הציבוריים. השביתה היא גם במחאה על כך שלא הועברו תוספות תקציב לתוספת תקנים במערכת הבריאות הציבורית, למרות הבטחות מצד המדינה. על פי התכנון, צוותי בתי החולים יעבדו במסגרת השביתה במתכונת שבת.



יו"ר ההסתדרות הרפואית, ד"ר ליאוניד אידלמן, הפיץ מכתב חריף על הכוונה לפתוח בשביתת רופאים ביום חמישי. אידלמן שהוביל בשנת 2011 את שביתת הרופאים שנמשכה 158 יום ובמהלכה שבת שביתת רעב, הפיץ מכתב לוחמני לרופאים, בו נכתב: "אין בכוונתנו לסבול עוד עליהום על הרופאים. כל בוקר מתעוררים עם גזרות חדשות וכוונות זדון נגד רופאים".



ליאוניד אידלמן. צילום: פלאש 90
ליאוניד אידלמן. צילום: פלאש 90



עוד נכתב כי "על פי 'העולם החדש', מי שיחליט על קליטת רופאים הוא מנהל הכספים שיראה את המציאות דרך החור שבגרוש בלבד ולא יהיה מחויב לתוספת תקנים, לא להפחתת העומס, לא למתן תנומות ולא לקידום הרפואה ושיפור הטיפול בחולים".



בנוסף מצוינת במכתב כוונת האוצר לאסור על פרקטיקה פרטית ועבודה פרטית של מנהלי מחלקות ומנהלי יחידות: "אין לשכוח את המתקפה שלוחת הרסן ברופאים הפסיכיאטריים, הנמצאת בעיצומה בימים אלה. הגיעו מים עד נפש, לא נסתפק בהסברה ובשכנוע בחדרי חדרים. על הרופאים להתגייס למאבק ארגוני פומבי על תדמית הרופא והעתיד של כולנו".