הותר לפרסום: נעצר תושב פזורה בדרום בחשד שעמד בראש מערך רשת להסעת שוהים בלתי חוקיים. בפעילות משטרת ישראל בשבועות האחרונים, הצליחה המשטרה לבסס תשתית ראייתית כנגד תושב הפזורה הבדואית בדרום בחשד לארגון וניהול רשת להסעות שב"חים ברחבי הדרום. על פי החשד, הצעיר, בן ה-25, ארגן הסעות תוך קשר עם אדם אחר תושב הרשות הפלסטינית. בתום פעילות הוא נעצר לפני מספר ימים ומעצרו הוארך. היום (שני) תוגש כנגד החשוד הצהרת תובע בבית המשפט בבאר שבע.



פעילות משטרת ישראל כנגד תופעת שוהים בלתי חוקיים, מלינם ומעסיקיהם, נמשכת כל העת על ידי יחידותיה השונות של המשטרה. בשבועות האחרונים נעצרו במספר מקרים שונים, בסמוך לרהט, בצומת פלוגות ובצומת בית קמה, שוהים בלתי חוקיים תושבי הרשות הפלסטינית ומסיעם. הם הועברו לחקירה והוגשו נגדם כתבי אישום בגין כניסה שלא כחוק לישראל והסעת שוהים בלתי חוקיים. פעילויות אלו נערכו תוך כדי פעילות מודיעינית שנערכה כנגד החשוד שלהערכת המשטרה הנו החוט המקשר בין כל המקרים. על פי החשד, החשוד היה בקשר עם אדם תושב הרשות הפלסטינית ומולו תיאם את כניסת השב"חים. בנוסף, החשוד ארגן נהגי הסעות שהסיעו את השב"חים, שנתפסו בשבועות האחרונים ונעצרו לחקירה שבהמשכה אף הוגשו כתבי אישום כנגדם. 


.


מעצרו של תושב הפזורה מגיע לאחר שבחודש שעבר הוגש כתב אישום בבית משפט השלום בבאר שבע נגד עבד אל-האדי אבו עפאש המואשם כי איפשר למחבלים מהפיגוע בשרונה לשהות במחסן בו נהג להלין שב"חים. כתב האישום מייחס לנאשם מספר עבירות של הלנה שלא כדין בנסיבות מחמירות. עפאש נאשם כי הלין במחסן, מספר רב של פעמים, שוהים בלתי חוקיים משטחי הרשות הפלסטינית. כמו כן, שהו במחסן, ללא ידיעתו, שני פלסטינים שניצלו את המחסן להיערכות ליציאה לביצוע פיגוע הטרור במתחם שרונה בתל אביב בו נרצחו ארבעה ישראלים: עידו בן ארי, אילנה נבעה, מיכאל פייגה ומילה מישייב.