תושב גבעת שמואל בן 42 נתפס היום (רביעי) רוכב על אופנים חשמליים כשהוא בגילופין ולאחר בדיקה, רישיון הרכב שלו נשלל ל-30 יום. שוטרי התנועה שהגיעו לאזור ערכו לרוכב האופניים בדיקה, וממנה עלה כי בדמו היו 1025 מי'ק /לליטר, כמות אלכוהול הגבוהה כמעט פי חמש מזו המותרת בחוק, שעומדת על 240 מיק/לליטר אלכוהול בדם.



רוכב האופניים נלקח לשימוע במרחב דן שבתחנת המשטרה ברמת גן ולאחר מכן רישיון הנהיגה שלו לרכב נשלל בו במקום ל-30 יום. בכוונת המשטרה לזמנו לשיפוט מהיר כבר בימים הקרובים. מהמשטרה ביקשו למסור כי "רכיבה על אופניים, כמוה בשימוש כל כלי תחבורה או תעבורה אחר וכל האיסורים החלים על כלי רכב ממונע חלים גם על אופניים".



הגבלת גיל הנסיעה ואיסור נסיעה על המדרכה



אחד החוקים שאושרו השנה בנוגע לאופניים החשמליים, הוא הגבלת גיל הרכיבה לנערים מגיל 16 ומעלה. ועידת הכלכלה של הכנסת היא זו שאישרה בחודש מרץ את התקנה של משרד התחבורה. בנוסף אישרה הוועדה, כי גם גיל הנסיעה על קורקינט ממונע יועלה ל-16 שנים. להצבעת הוועדה קדם דיון ער, בו הציג מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, את עקרונות הסדרת הנסיעה באופניים חשמליים שגיבש המשרד בהתאם לדרישת הוועדה.



חודשיים לאחר מכן הודיעה משטרת ישראל כי היא תחל לאכוף את האיסור על רוכבי אופניים לנסוע על המדרכה. הקנס על נסיעה על המדרכה יעמוד על 250 שקלים, והקנס על יתר העבירות - נסיעה ברמזור אדום, נסיעה נגד כיוון התנועה, שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה וכן הפרעה להולכי רגל במעבר חצייה - יעמוד על בין 100 ל-1,000 שקלים.



קנס על נסיעה באופניים חשמליים על מדרכה. צילום:אורית בראון