"נסעתי ברחוב הגפן, כשפתאום ניגש אליי ילד בריצה מסוף האוטובוס וצועק לי 'אמא שלי, אמא שלי', כך סיפר היום (חמישי) רועי לוי, נהג קו 40 של אגד, אשר הציל את חייה של נוסעת, בהחלטה אחת חשובה וקריטית. לוי החליט להפוך את האוטובוס שלו לאמבולנס זמני, בניסיון להציל את חייה, ששהתה באותו הזמן באוטובוס בו נהג. 

לוי דיווח למיון שבתוך האוטובוס יש אשה שהתמוטטה עם חשד לאירוע כלשהו ושהיא חסרת הכרה. האוטובוס, שעליו עוד נוסעים,  הוכנס מידית לרחבת המיון, שאליו נכנסים בדר"כ רק אמבולנסים. צוות החייאה של בית החולים הוזנק לתוך האוטובוס והחל לטפל באשה, כבת 43, שהוכנסה במהירות לחדר הלם. לאחר פעולות מוצלחות שנעשו עליה, היא שבה להכרתה.

"בהתחלה באמת שלא הבנתי מה קרה", שיחזר לוי בשיחה עם "מעריב אונליין" והוסיף: "אחרי שהילד בא אליי, עצרתי בתחנה, ראיתי אותה מעולפת כשהראש מתנדנד על המושב, הרמנו לה את הרגליים, וראינו שאין תגובה, הבנתי שאני לא יכול לטפל בזה ובזמן הזה אנשים רצו להתקשר לאמבולנס. אמרתי להם 'עזבו אמבולנס, עד שהוא יגיע ייקח זמן' והודעתי לנוסעים שאני נוסע לרמב"ם, ומי שרוצה שיירד בתחנה הזאת. חלקם נשארו על האוטובוס ואני נסעתי ישר לשם, לא עצרתי באף תחנה כי אין ספק שחיי אדם יותר חשובים.

חזר להגה מיד לאחר האירוע


"לקח לי בערך כשמונה דקות עד שהגעתי לבית החולים, וכשרציתי להיכנס בא אלי השומר, אמרתי לו 'תוציאו צוות מהר' ובינתיים נתנו לי להיכנס. היתה איתי עוד מישהי, כנראה אחות, שטיפלה בה כל הזמן. היא עזרה לי מאוד ובינתיים הם הוציאו צוות. זה מצב לא כזה נעים, אבל השתלטנו עליו יופי, לקחתי יוזמה, וראיתי אמבולנס לחמש דקות. 

השומר נתן לי להיכנס רק אחרי שהתחלתי לצעוק כי הם פחדו מאוד מאירוע ביטחוני. הגיעו עוד שני שומרים. נכנסנו עד המיון, וכולם קפצו שם עם מכשירים, באמת שכל הכבוד להם. כל האירוע היה מתוקתק. אם היתה פאשלה באמצע, או שהיינו נתקעים במחסום, הכל היה יכול להיראות אחרת. הכל לטובה". 

לוי, תושב חיפה, נשוי שני ילדים, בן 34, נוהג תשע שנים באוטובוס, והקו הזה נחשב לכזה שהוא עושה באופן קבוע., ניסה להצניע את האירוע וטען כי בסך הכל, כל אחד היה עושה את זה: "שמתי את עצמי בראש על מצב טיסה, ונסעתי בזהירות כי היו הרבה אנשים שנשארו איתי, כנראה חלק ניסו לעזור. נהייתה המולה. חלק היו בשוק, ולא הגיבו. כשראיתי את הבן שלה, אבל עצם זה שהילד בא אליי, הרגשתי שאני חייב לעזור לו". 
 
ומה קרה לאחר שהסתיימה הדרמה, למרבה הפלא, לוי לא התרגש, פנה ימינה מרמב"ם וחזר לנהוג בקו שלו: "אני לא מבין מה הסיפור הגדול, כל אחד היה עושה את זה", סיכם. 

"לא מבין מה הסיפור הגדול". רועי לוי, גיבור היום