“יש הרבה מאוד סוגים של חיידקי סלמונלה”, מסביר ד”ר ליאור נשר, מומחה למחלות זיהומיות מבית החולים סורוקה שבבאר שבע, בהתייחס לסערה הגדולה סביב שורה של מוצרי מזון שהתגלו כמזוהמים בחיידק. “יש סלמונלה מסוג טייפואיד, שממנו חולים בדרך כלל מטיילים והוא עלול להביא למחלה סוערת עם חום וחולשה, וישנו סלמונלה שהוא מסוג שאיננו טייפואיד, שגורם למחלות מעיים בעיקר. זה נגרם מאוכל שלא הוחזק וטופל בתנאים נאותים”.

לדבריו, “קשה מאוד להימנע מהדבקה, כי לא רואים אם האוכל שאנחנו אוכלים נגוע בסלמונלה או לא. הסלמונלה שאנחנו עדים לו עכשיו גורם לשלשולים, לכאבים ולפעמים גם להקאות. ברוב המקרים זה ללא תופעות של חום. יש אלפיים סוגי סלמונלה שפוגעים במערכת העיכול ורובם לא אגרסיביים. רובם נובעים ממגע עם צואה, בעלי חיים כמו צבים, איגואנות וזיקיות, וההידבקות הכי נפוצה היא מביצים נגועות. 
"כרגע, על פי מה שאני שומע, לא מדובר במפעלים שהתגלתה בהם סלמונלה מהזנים המסוכנים. לכן אין דאגה לתמותה מהזיהומים הללו ומהידבקות בסלמונלה שהתגלה לאחרונה במפעלי המזון”.

חברת סלטי שמיר הודיעה אתמול כי חיידק הסלמונלה נמצא בדגימה שבוצעה במוצרי החברה ועל כן החליטה להסיר מוצרים מהמדפים. החברה הודתה כי צרכנים אכלו מהמוצרים הנגועים ועל כן מבצעת ריקול של חלק מהסלטים. החברה מדגישה כי הזיהום נמצא בטחינה גולמית "הנסיך" אשר משמשת כחומר גלם בייצור סלטי חומוס וטחינה לחלק ממוצרי סלטי שמיר. 

הגילוי של סלמונלה בסלטי שמיר מתרחש יממה לאחר התפתחות דרמטית בפרשת זיהום הסלמונלה בדגני הבוקר של תלמה. מדוח ראשוני של חברת החקירות ויצמן יער מתברר שעובד במחסן בערד החליף את המדבקות של סדרה שעליה צוין שאין להוציאה מהמפעל. כתוצאה מכך יצאה לפחות סדרה אחת שמכילה סלמונלה את שערי מפעל יוניליוור ושווקה לרשת שופרסל.