מי תקף את מי? מוחמד תראבין, תושב היישוב הבדואי שגב שלום בשנות ה-30 לחייו נעצר אמש בבית החולים סורוקה בחשד שזייף רכב ותקף את השוטרים שביקשו לעצרו. אלא שהמשפחה טוענת כי מי שביצע את התקיפה היו הבלשים עצמם, שאפילו לא הזהו כאנשי משטרה. 



הסיפור החל, על פי המשטרה, בפעילות יזומה כנגד גנבי רכב באזור בית החולים סורוקה. על פי הודעת המשטרה, הבחינו השוטרים ברכב חשוד. בתום בדיקה עלה החשד כי ככל הנראה מדובר ברכב מזויף שפרטיו שייכים לרכב אחר. הם הורו לנהג לעצור וזה בתגובה החל לתקוף את הלוחמים, נשך את אחד מהם ואף פצע אותו באמצעות מפתחות ושלט הרכב. בתום מאבק, החשוד נעצר והועבר לחקירה בתחנת המשטרה בבאר שבע והרכב נגרר מהמקום להמשך בדיקות של חוקרי הזירה .

סרטו מהזירה לאחר העימות בין המשטרה לחשוד

היום בערב (מוצאי שבת) תבקש המשטרה להאריך את מעצרו של החשוד בזיוף רכב ובתקיפת שוטרים.

מנגד, משפחתו של תראבין מכחישה את טענות השוטרים, וטוענת כי הרכב אינו מזויף וכי השוטרים הם שתקפו אותו ואת אמו, לאחר שיצאו מבית החולים, שם ביקרו את אחיו, ד"ר סלמאן תראבין, שעבר צנתור. לדברי האח, שכתב פוסט בפייסבוק על התקרית, בתום הביקור, הגיעו בלשים ובלי להזדהות תקפו את אחיו ואמו בת ה-70 שניסתה לגונן עליו מתקיפת הבלשים. האח תציין בפוסט כי בתחילה לא הזדהו התקופים כשוטרים, וכאשר הגיע כוח נוסף, הם המשיכו לכלות את זעמם באח. 

הפוסט של ד"ר סלמאן טראבין. צילום מסך
הפוסט של ד"ר סלמאן טראבין. צילום מסך

 

המשפחה טוענת עוד, המשטרה שינתה את גרסתה בגבי לתקרית. בלילה טענו השוטרים כי מדובר בטעות בזיהוי, אולם לאחר מכן שינתה גרסה וטענה כי העצור תקף את השוטרים. "מי שהותקף זה בן המשפחה שאין לו עבר פלילי", אמרו. "במשטרה מצהירים שכל בדואי חשוד עד שיוכח אחרת. הרכב של אחי אינו מזויף ולכן הם מנסים לכסות על התקיפה. כל האירוע מצולם במצלמות של בית החולים ואם המשטרה רוצה להוציא את האמת לאור, עליה להפיץ את הצילומים לציבור". 


ד"ר סלמאן תראבין מסר למעריב אונליין כי המשפחה החליטה להגיש תלונה במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המפשטים.

מהמשטרה נמסר כי "הם דוחים את טענות אלה על הסף וכי במהלך פעילות יזומה כנגד גנבי רכב בבאר שבע הבחינו השוטרים ברכב חשוד, פנו לנהג וזה בתגובה החל לתקוף ולנשוך את אחד השוטרים ובתום מאבק הוא נעצר והועבר לחקירה והרכב החשוד כגנוב ומזויף הועבר להמשך בדיקה בתחנת המשטרה".