פרשת שי דרומי הסעירה לפני תשע שנים את המדינה. דרומי, חקלאי מחוות בודדים סמוך למיתר בנגב, ירה לעבר צעירים שפרצו לחוותו באישון לילה. אחד הפורצים נהרג, חברו נפצע ושניים נוספים נמלטו.



הפריצה לחוות בודדים אירעה ב־13 בינואר 2007 בשעה 3:00 לפנות בוקר. דרומי סיפר שהבחין בשניים מבין ארבעה פורצים שחדרו לחוותו. מהירי שביצע דרומי נהרג ח'אלד אל־אטרש, וחברו איוב אל־הוואשלה נפצע. על פי עדויות שוטרים שהגיעו לזירה, דרומי ניסה לבצע פעולות החייאה באל אטרש, שמותו נקבע בהמשך.



הפרשה גרמה לסערה ציבורית ולשסע במערכת הפוליטית. בימין דרשו לבצע שינוי חקיקה, שימנע את הרשעתו של דרומי. במגזר הערבי טענו מנגד שהרקע הוא ניסיון לדחוק את הבדואים מאדמותיהם. בימין הגיבו שהרקע הוא דווקא הפוך – ניסיון למנוע מיהודים לעבד אדמות בנגב.



דרומי ישב כחודש במעצר והוגש נגדו כתב אישום. בפסק הדין שניתן ב־15 ביוני 2009 בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, שבו זוכה דרומי מעבירות של הריגה וחבלה, הוא הורשע בעבירה של נשיאת נשק ללא רישיון, ובהסדר טיעון בין ההגנה לתביעה נקבע שיוטלו עליו שישה חודשי עבודות שירות ומהן ינוכה חודש, שבו הוא שהה במעצר. לזיכויו של דרומי סייע תיקון בחוק העונשין, שהתקבל בכנסת ב־24 ביוני 2008, בעקבות שורה של יוזמות חקיקה פרטיות.