האם בשקט בשקט, האינסטגרם הפך להיות הבלש האולטימטיבי? דוגמה לכך קיבלנו לאחרונה מבני זוג שמנהלים מאבק גירושין מכוער, כאשר האישה קובעת במרכז כתב התביעה, כי הפכה לנכה נפשית, חרדתית והיסטרית, בגלל פחדיה מבן זוגה האלים, ולכן דרשה בתביעת נזיקין שהוגשה לבית המשפט להורות לבעלה לפצותה בחצי מיליון ש"ח.



תחילתה של הדרמה כבר לפני מספר שנים. בני הזוג עמדו להינשא, אבל אז הבעל המיועד החליט לבטל את האירוע יומיים לפני המועד שנקבע, מה שגרם לאישה מבוכה שכן חלק מהאורחים שלא ידעו על הביטול הגיעו לחתונה, אבל נאלצו לחזור כלעומת שבאו. למרות הכל, הזוג חי ביחד כידועים בציבור ולימים הביאו בת משותפת לעולם. מיד לאחר מכן הפכו חייה של האישה, כך היא טוענת בכתב התביעה שהוגש לבית המשפט למשפחה, לגיהינום. מצד אחד לדבריה, הוא פינק אותה, מצד שני הוא היכה אותה באכזריות. לדבריה חייתה לאורך תקופה בפחדים אדירים. "אני חיה בחרדות ולא יוצאת מהבית".



פרקליטו של הבעל עו"ד אורן סולן, סבר אחרת לגמרי אחרי ששמע את טענותיו. בין היתר נטען בכתב ההגנה כי "כי האישה עושה מניפולציות, כדי לסחוט כספים שאין לי". בכתב התביעה הוסיפה האישה כי החרדות הפכו אותה לנכה נפשית עד כדי כך שהיא אינה מסוגלת לקחת את הילדה הקטנה למעון".


האב נדרש לעקוב אחר אם בתו "המסתגרת בביתה" ובמקביל ביקש מבית המשפט למנות פסיכיאטרית מומחית שתקבע את מידת הנזקים שנגרמו לאישה אם בכלל.



תוך כדי ההליך, החל לבלוש אחרי זוגתו, אבל לא באמצעות בלש פרטי, אלא פשוט חיטט באינסטגרם שלה, שם חשף תמונות שאינן משאירות מקום לספק לגבי "פחדיה המבוימים" של אם בתו. האישה נצפתה בתמונות רבות מבלה במועדונים באילה, חוגגת, צוחקת ומצחקקת. "זו לא אישה שסובלת מפחדים וחרדות, זו אישה בליינית שמנסה לסחוט את בן הזוג שלה בטענות שווא", קבע עו"ד סולן והגיש את החומר לפסיכיאטרית המומחית שגם לה נותר אלה לקבוע כי מדובר בטענות שווא. בית המשפט יפסוק בתביעת נזיקין אם לאינסטגרם יש משמעות משפטית האם לקבל או לא לקבל את חוות הדעת של הפסיכיאטרית.


האינסטגרם יוכיח אחרת? עו"ד אורן סולן