"ילדי הזרים הם קלף מיקוח במאבק של המסתננים", אמרה היום (שלישי) הפעילה החברתית מאי גולן בדיון בתכנית "העולם הבוקר" בערוץ 2 אודות החלטת שר הביטחון לבטל את התנדבות חיילי צה"ל בדרום תל אביב. "אין מה להסתובב עם ילדים כאלו", היא אמרה. מנגד, תקפה אותה צופית גרנט שייצגה עמדה המתנגדת למהלך של שר הביטחון. "את אגרסיבית, תעזבי את השכונה שלך", אמרה גרנט וגולן הטיחה בה בחזרה: "תיקחי את המסתננים שיגורו איתך. אני את הבית שלי לא אעזוב, אין לך זכות להגיד לי לעזוב". 



 
 
הנושא השנוי במחלוקת עורר התלהמות באולפן. "יש לי ויכוח נגד צורת ההתבטאות של שר הביטחון, נגד הפשיסטיות". גרנט, שטענה כי היא מעורבת בצורה נרחבת במה שקורה בקהילת המסתננים, כינתה אותם "אנשים שנזרקו ממדינותיהם". היא הוסיפה כי קריאתו של שר הביטחון לחיילים לא להתנדב מקוממת אותה והתנהלות של המדינה חצתה כבר מזמן את הדמוקרטיה.

הרוחות באולפן המשיכו להתחמם וגולן כינתה את עצמה "פליטה בשכונה שלי" ושלחה אות של תמיכה מלאה בהחלטתו של שר הביטחון לביטול ההתנדבות, והציעה לגרנט לנסות לחיות שבוע בלבד בשכונתה. גרנט סירבה וטענה כי הלך רוח אלים לא צריך לפתור באלימות, וכי יש צורך לגלות חמלה כלפי הפליטים.