הרוצח ישי שליסל המוחזק באגף השמור באיילון, פונה לקבלת טיפול רפואי לאחר לאחר קטטה בינו לבין שני אסירים בחצר הטיולים באגף. שליסל שרצח את הנערה שירה בנקי ז"ל במצעד הגאווה בירושלים בשנה שעברה, סובל ממכות בעיקר בפנים ופונה לבית החולים "אסף הרופא" בצריפין לקבלת טיפול רפואי. 



מבדיקה ראשונית עולה כי בעת ששהה בחצר הטיולים של הכלא, התפתח על פי החשד ויכוח בינו לבין שני אסירים אחרים במהלכו הותקף שליסל על ידי השניים במכות נמרצות בעיקר באזור הפנים. סוהרים הפרידו בין המעורבים ושליסל פונה כאמור לקבלת טיפול רפואי. כעת נערכת בדיקה של שב"ס בנוגע לפרטי האירוע ולנסיבותיו. אחד מהאסירים התוקפים שפוט ל 12 שנים והשני שפוט לשנתיים ותשעה חודשים, על עבירות שונות וביניהן שוד, תקיפה וסחיטה.



רצף אירועי אלימות


כזכור, שליסל נמצא בתא הפרדה לאחר שלפני מספר שבועות היה מעורב בעימות עם אסירים אחרים. לפני כשבוע וחצי דווח כי שליסל נמצא באגף שמור ונפרד בכלא איילון בשל אירוע חמור שבו היה מעורב בתוך כותלי הכלא. לפני מספר שבועות, בעת ששליסל ישב בתא יחד עם מספר אסירים, הוא קרע והשחית תמונות של בנותיו של אחד האסירים שישבו איתו בתא, כיוון ש"לא היו צנועות". הדבר גרם לתסיסה בין האסירים, אשר לטענות השב"ס לא הובילה לאלימות פיזית של ממש.



כלא איילון, ארכיון. צילום: רויטרס
כלא איילון, ארכיון. צילום: רויטרס



בעקבות האירוע שליסל הוצא מהתא והוענש. מפקד הכלא החליט לשלוח אותו לצינוק למספר ימים. לאחר מכן, לאור הערכה שהתקיימה בנוגע למצבו ולמצב האנשים השוהים איתו בתא, הוחלט להעבירו לאגף שמור בתא נפרד. שם הוא שוהה כיום.



בשב"ס אישרו לפני כשבוע וחצי את הפרטים. "לאור התגרות מצידו של שליסל לפני מספר שבועות, והתנהגות שאינה הולמת תוך השחתת רכוש של אסיר אחר, הוא נענש והועבר להפרדה באגף שמור. ההחלטה נתקבלה על ידי הנהלת הכלא בפיקודו של מפקד כלא איילון", אמרו בשב"ס.