בעיצומו של חודש אוגוסט ירד אתמול בבוקר גשם קל באזור השרון וברצועת החוף. החזאי אורי בץ הסביר בשיחה עם "מעריב-השבוע" כי הגשם הקל ירד אתמול בבוקר בעקבות מערכת של רום שחדרה אלינו עם טמפרטורות נמוכות מהממוצע ואי יציבות אטמוספרית. "השילוב הזה גרם לטפטופים ולגשם קל", מסר בץ והוסיף כי אירוע גשום בעיצומו של חודש אוגוסט מתרחש פעם בחמש עד שמונה שנים.



לדבריו, ביולי היו הטמפרטורות נמוכות במעט מהממוצע הרב-שנתי, ובאוגוסט הן גבוהות יותר. בץ הדגיש שהגשם הקל שירד אתמול אינו מרמז על החורף הצפוי. "אין שום קשר בין הדברים", הוא הבהיר. הוא גילה שעל פי מודלים אמריקאיים, בחורף הקרוב צפויה כמות משקעים פחותה מהממוצע, וייתכן שאף תהיה בצורת. "מדובר במודלים ראשוניים", הוא הסביר לנוכח המודלים המנבאים חורף יבש.



"בשעה 8:30 ראינו טפטוף מחוץ לבית. אני ואשתי אמרנו 'זה לא יכול להיות'. לפני חודש היינו באורלנדו בארה"ב ובאמצע החום ירד גשם. עכשיו זה כאן?", סיפר תומר, המתגורר במרכז נתניה.



"למרות הגשם - העירייה המשיכה להשקות גינה"



"ירדנו למטה וראינו שיורד גשם, ואנשים שהלכו ברחוב לא ידעו מה לעשות. אישה עם תינוק בעגלה חיפשה מקום מחסה. מכוניות כוסו בבוץ", סיפר עוד תומר, "למרות הגשם, גננים של העירייה המשיכו להשקות גינה ציבורית במרכז העיר".



לדבריו, הגשם הקל גרם עומסי תנועה כבדים ביותר. "הכבישים היו רטובים וחלקלקים, ונוצרו עומסים כבדים. בשדרות בן גוריון מבוצעות עבודות תשתית, והיציאה מהבית שלי במרכז העיר לכביש החוף ארכה 45 דקות.



ביום רגיל אני עושה את זה בחמש־שש דקות. הכביש היה חלק בכל מקום, וברחוב לבון גם הייתה תאונה, אולי בגלל הגשם. מעניין היה לראות כיצד גשם קל משבש את שגרת החיים". גם בקיסריה, ברעננה ובאזורים נוספים ירד גשם קל, שהפך עבור רבים לחוויה רטובה בעיצומו של הקיץ החם. במקביל ירדו אתמול הטמפרטורות והיו מתחת לממוצע בעונה. בתל אביב לא ירד גשם, אך שרר מזג אוויר מעונן ונשבה בריזה נעימה.



החזאי התורן בשירות המטאורולוגי בבית דגן, נחום יודוביץ, מסר כי מדובר באירוע חד־פעמי של גשם קל במהלך החודש. היום ומחר צפויה התחממות הדרגתית של מזג האוויר, ובסוף השבוע יהיו טמפרטורות ממוצעות לעונה.