דרמה בנמל התעופה בן גוריון: מצב חירום הוכרז הערב (חמישי) בנמל לאחר שטיסה TY2653 של חברת UP, חברת הלואו קוסט של אל על, שעשתה דרכה לקייב, בירת אוקראינה, קיבלה הוראה לחזור על עקבותיה לאחר שהתגלו חלקי צמיג על מסלול ההמראה. מהנהלת השדה נמסר כי חלקי הצמיג נבדקים על מנת לעמוד על טיב התקלה. מחברת אל על, שהמטוס שייך לה, נמסר כי התקלה נגרמה בגלל שהגלגלים לא התקפלו כראוי פנימה לתוך המטוס לאחר ההמראה. על פי דיווחים עשרה מהנוסעים במטוס שחג כבר שלוש שעות באוויר לקו בחרדה.

נחיתת החירום של מטוס UP

בסביבות חצות, לקראת הגעת המטוס, הוחשו לשדה כוחות גדולים של מד"א, הכוללים עשרות אמבולנסים, ניידות טיפול נמרץ, אופנועי מד"א ורכבי חפ"ק המאוישים על ידי עשרות חובשים ופאראמדיקים. בנוסף הוזנקו למקום צוותי כבאות והצלה רבים.

לאחר כשלוש שעות שהמטוס חג באוויר על מנת לשרוף דלק ברדיוס בין ראשון לציון אריאל ומעל הים, ניתן האישור לנחיתה. המתח הגיע לשיאו לקראת חצות כאשר המטוס עמד לנחות, אבל ברגע האחרון החליטו הטייסים לבטל את הנחיתה ולבצע עיקוף נוסף. המטוס שוב חג בהיקף רחב ולאחר כרבע שעה הגיע לנחיתה. הפעם, כאשר המתח והדריכות בשיאם, הנחיתה בוצעה ועברה בשלום לקול תשואות מאות אנשי החילוץ וההצלה שהיו פרוסים במקום. חשוב לציין שבמרבית מקרי נחיתת החירום הנחיתות מסתיימות בהצלחה וכך למרבה השמחה קרה גם הפעם. 
 
כוננות בנתב"ג, מצב חירום
כוחות ההצלה במקום. צילום: מד"א


 


מסלול המטוס לקראת הנחיתה. צילום מסך: מתוך אתר www.flightradar24.com
מסלול המטוס לקראת הנחיתה. צילום מסך: מתוך אתר www.flightradar24.com



לפני שנה אירע מקרה דומה, כשמטוס של חברת UP בדרכו לפראג נקרא לשוב חזרה לאחר שמצלמות האבטחה בנמל הבחינו בקרעים של צמיג המטוס על הקרקע. הפקחים דיווחו מיד לטייס. הקברניט החליט לא לקחת סיכון, ולחזור חזרה לנחיתת חירום בלוד. כנהוג במצבים כאלו, הוכרז מצב חירום בנמל. גם אז הוזעקו כוחות גדולים של משטרה, מד"א, ניידות טיפול נמרץ, אופנועים, וצוותי חירום רפואיים הוזעקו לנמל התעופה וחיכו בכוננות לקראת הנחיתה של המטוס, ולמרבה המזל, כאמור, לא היה בהם צורך בסופו של דבר.