היום (שישי) חל ט"ו באב, חג האהבה על פי המסורת היהודית. לרגל המועד שבו הנשים חוללו בכרמים כשבלב האמונה באהבה הפורחת, החלטתי להציע לכם מספר אפשרויות לבילוי רומנטי ברחבי הארץ. רוב האירועים מתאימים לזוגות, אך חלקם גם למשפחות שמחפשות לצאת מהשגרה המשעממת: פרחים וארוחת ערב במסעדה.



בין הכרמים

בתיאום מושלם עם ט"ו באב מארגנת המועצה האזורית מרום הגליל את פסטיבל בין הכרמים. הפסטיבל, שנפתח אתמול, יום חמישי, יארך שמונה ימים ויציע שלל אטרקציות, כמו מופעי מוזיקה מהשקיעה ועד הזריחה, חגיגה לטינית ביקב אדיר, שישי בכרם בחוות בית הכרם, טיול לילדים ביער עם שחקנים, ירידים ועוד.



בסוף השבוע יתקיימו כמה אירועים מעניינים. למשל "שישי בכרם", היום, שישי, בשעה 14:00. חוות בית הכרם במושב חזון מזמינה את הקהל לחגיגה בלב הכרמים. מול נוף עוצר נשימה תתקיים הופעה של "אואזיס מיוזיק" עם מוזיקת עולם, כך שתוכלו להתרווח עם יין הבית וליהנות מהאווירה והמוזיקה. אם אתם מגיעים עם ילדים, במקום יהיו פינות יצירה.



"שישי בכרם" - עד כניסת השבת. הכניסה בתשלום.


הפסטיבל יתקיים עד 26 בחודש. לרכישת כרטיסים: 050-4772792.


פרטים נוספים באתר הפסטיבל: 2beav.co.il.




להרים כוסית

החווה התיירותית "בל עפרי" מקיימת סיורים מודרכים בגן פסלים הצופה אל נופי רמת הגולן. הסיור, שמתאים מאוד לזוגות, נערך בנינוחות ועם כוס יין ביד. תוך כדי לגימה תזכו להצצה לחיים של תושבי הגולן בתקופת התלמוד, תכירו את החקלאות באזור ואת אופן ייצור היין, ותתוודעו לאמנות המקומית.


את הסיור מדריכה תמי, בעלת תואר שני בפילוסופיה יהודית והאמנית שפיסלה את הפסלים כאן. תמי הקימה עם בן זוגה בבי את המתחם, המשחזר כפר עתיק מתקופת התלמוד. הפסלים עוסקים במקרא, ובסיור תוכלו לראות את פסל בריאת העולם, אדם וחוה והנחש, תיבת נח, לוחות הברית ועוד.



הסיור בחווה הוא גם הזדמנות נפלאה להכיר את הבנייה האקולוגית, שכן האתר הוקם מחומרים ממוחזרים. תוכלו לראות מקרוב את מרכיבי הכפר היהודי העתיק: גת, אבן ריחיים, בית בד, תנור חימר וגורן, וכן את יקב עין נשוט, הממוקם מתחת לקרקע בבונקר סורי נטוש. את הסיור תוכלו לקנח בטעימה של גבינות.



הסיורים נערכים בכל ימי השבוע מ־10:00 עד 18:00.


תיאום מראש בטל׳: 052-8805026. מחיר: 35 שקל לאדם.



אתגר זוגי

חברת InsideOut תקיים בסוף השבוע תחרות אתגרית לזוגות בשלושה חדרי בריחה שבבעלותה. באירוע, שצפוי להוציא את הזוגות משלוותם ולגרום להם לברוח במהירות האפשרית, צריך לעמוד במשימות ולפתור חידות. אלה שיעשו זאת בזמן הקצר ביותר יזכו בפרס.


התחרות תתקיים בחדרי "מבצע זעפרן" ברעננה ובראש פינה ו"קארטו" ברעננה. היא תימשך עד שבת בחצות.


מחיר לזוג: 240 שקל. לפרטים נוספים: רעננה - 054־9926443, 09־8917917; ראש פינה - 054־3084338.




כמו בסרט

בחמת גדר החליטו לחמם עוד יותר את הקיץ, עם מרתון סרטי אהבה. הסרטים מתאימים לכל המשפחה, למשל "אלכס חולה אהבה" ו"אהבה בשחקים", ויוקרנו בבריכה של פארק הנופש והמים.


בנוסף, במהלך סוף השבוע של ט"ו באב יימכרו יינות ובירות במחיר מוזל. הנחה של 30% תינתן על טיפולי גוף בספא.


להזמנות: 6393* או באתר .hamat-gader.com




לאור ירח

אם אתם מעוניינים לציין את חג האהבה לאור ירח, רשות הטבע והגנים מתכננת הערב, שישי, סיור עששיות בגן הלאומי תל חצור. במסגרת הסיור המודרך תוכלו לדלג בין פיסות היסטוריה, לשמוע על פולחני ירח קדומים ולהבין כיצד נערכו שידוכים וחתונות בתקופות עתיקות. בסיום הסיור תתקיים שירה בציבור עם שירי אהבה לארץ ישראל, כולל תה חם ועוגיות.


הרשמה בטל׳: 3639*.




פיקניק בחוף

מסעדת "מוברשם" בחוף הארגמן בעכו מזמינה זוגות של אוהבים ליהנות מארוחה רומנטית על שפת הים, צמוד לסוכת המציל. זוהי חוויה אמיתית, פיקניק כמו שרואים בסרטים, בלי להתפשר על איכות האוכל.


הזוגות שיבחרו באופציה הזו יוכלו לרדת לחוף בשעות הערב המאוחרות, ולסעוד ליד הים. התפריט הזוגי יכלול ארוחת דגים או פירות ים, וגם כמובן סלטי הפתיחה של המסעדה. המחיר לזוג, פחות או יותר, הוא 260 שקל.



חוף הארגמן עכו, רחוב יהונתן החשמונאי. להזמנות: 04-6999066.




רומנטיקה בצובה

בקיבוץ צובה מזמינים את האוהבים ליום שישי רומנטי. אם אתם ספונטניים, תוכלו להגיע כבר בשעות הבוקר ולצאת לסיור רגלי בין כרמי הקיבוץ, לראות גת עתיקה ולקבל הסבר על ייצור היין בעת העתיקה. במרכז המבקרים של יקב צובה יחכה לכם היינן פול דאב, שיציג את היינות של המקום ויציע טעימות.


תוכלו גם לוותר על הסיור ועל היין ולהגיע לבראנץ' בלובי של מלון צובה. הבראנץ' יוגש עד השעה 14:00 ויוקדש לחג האהבה - עם קינוחים ושושנים בכל שולחן.



התפריט כולל מגוון גבינות, לחמים, שקשוקות, אנטיפסטי, דגים מעושנים, פשטידות, מיני פסטות, גראטן תפוחי אדמה, סלטים ועוד.


הסיור והבראנץ' בתיאום טלפוני: 02-5347090.




חגיגה ביקב

מרכז המבקרים של יקב דלתון יקיים היום, שישי, חגיגת אהבה הכוללת טעימות יין, הופעה של הרכב מוזיקלי ופינוקים זוגיים. היקב הגלילי יציע (בתשלום) בקבוקי יין, פלטת גבינות, ממרחים, ריבות ושוקולד. את המטעמים תוכלו לאכול כשברקע, כאמור, הופעה - של "טליה ולאו".



בשעות 10:30 ו־12:00 יתקיימו סיורים מודרכים ביקב, כולל טעימות. משך הסיור והטעימות: כשעה.


יקב דלתון, פארק תעשייה דלתון, מרום הגליל. פרטים והרשמה בטל׳:04-9527107. מחיר: 20 שקל.




ערב בנגרייה

אם אתם מטיילים באזור צפון הנגב, תוכלו לחגוג את אהבתכם ב"הנגרייה", בית קפה־מסעדה, במושב דקל. הערב, בשעה 22:00, יציינו שם את ט"ו באב באירוע גבינות, יין ומוזיקה נוטפת אהבה.



"הנגרייה" הוקם במבנה שבו שכנה הנגרייה של חגי, שידעה לייצר מלבד רהיטים גם מפגשי חברים וקפה. לאחר כעשור של עבודה בעץ החליט חגי להגשים חלום נוסף ולהתמקד באירוח. את המקום החדש הוא בנה במו ידיו, והוא צבעוני ועטוף בעץ ובחלונות הפונים אל חממות המושב.



פרטים בטל׳:  0523964329, הכניסה חופשית.