הקטל בכבישים: כשהרגיש שהחגורה מתהדקת סביב אחיו, התקשר צעיר בן 21, אחיו התאום של הנהג החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים אתמול ומסר את פרטי זהותו של הנהג וכן את פרטיו של אחיו הקטין, כשהוא מודיע שבכוונתו להסגיר אותם כבר בשבת בבוקר למשטרה. כזכור, אתמול בסמוך לשעה 19:30, נסע על פי החשד, צעיר בן 21 שמעולם לא הוציא רישיון נהיגה ברכב פרטי כשלצידו אחיו הקטין וכן צעיר נוסף שזהותו ידועה למשטרה ובכוונתה לבצע את מעצרו בהמשך. בהגיעו לצומת בר אילן בעיר, שעה שהרמזורים הבהבו ככל הנראה מבעיה טכנית, פגע על פי החשד הצעיר בילד שחצה את הכביש במעבר חצייה ונמלט מהמקום.



עוברי אורח הספיקו לזהות חלק נרחב ממספר הרישוי של הרכב ובדיווח מהיר למשטרה הועברו פרטי הרכב הפוגע וכן כאמור חלק גדול ממספר הרישוי שלו. שוטרי התנועה של מחוז ירושלים וחוקרי תאונות הדרכים ביצעו פעולות טכנולוגיות מתקדמות והצליחו להתחקות אחר פרטיו של הרכב הפוגע ובעליו ובאמצעות איכון טלפוני הגיעו לבני משפחתו של החשוד במעורבות בתאונה.



הרכב החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים. צילום: דוברות המשטרה
הרכב החשוד בתאונת הפגע וברח בירושלים. צילום: דוברות המשטרה



בעקבות אותן פעולות הגיעו חוקרי המשטרה לרחוב פתחיה בירושלים, שם גם איתרו את הרכב הפוגע כשהוא חונה במסווה מאחורי אמבולנס על מנת שלא יצליחו לאתרו. תוך כדי שהם יוצרים קשר עם בני משפחה נוספים, התקשר אל החוקרים אחיו התאום של הנהג הפוגע וכאמור דיווח להם על פרטי זהותם של שניים מאחיו. עוד הבטיח האח התאום כי מיד כשייצור איתם קשר ידאג להסגירם לחקירת המשטרה. בשעות הבוקר הגיעו הנהג הפוגע, אחיו הקטין וכן בני משפחה נוספים למשטרה בירושלים.



בחקירה ראשונית במשטרת התנועה בירושלים עולה כי הנהג הפוגע לא הוציא מעולם רישיון נהיגה וכי אתמול, בעת שנהג ברכב מכיוון שמואל הנביא לכיוון רמות ובהגיעם לצומת בר אילן, פגעו בילד בן השש שעל פי חקירה ראשונית חצה במעבר חצייה. הנהג הפוגע קשר עצמו לאירוע וטען כי נמלט מהמקום לאחר שנלחץ מעצם פרוץ התאונה, אלא שחקירת השוטרים העלתה עובדות תמוהות למדי, לפיהן מיד לאחר התרחשות התאונה, יצא החשוד לבלות ועוד עלה כי היסטוריית הנהיגה ברכב מבלי שהוציא רישיון נהיגה מוכרת והוא עשה זאת עוד בגיל 14. הערב (שבת) מתכוונים במשטרה להביא את הנהג הפוגע לבית משפט השלום בירושלים יחד עם אחיו הקטין וככל הנראה גם חשוד נוסף שבינתיים לא אותר בביתו, כדי לבקש את הארכת מעצרם. החקירה נמשכת.



בתוך כך, אמש היה ערב קטלני בדרכים: שלושה בני משפחה, אב אם ובתם בת ה-15 נפגעו בתאונת דרכים בבאר שבע כאשר נהג סטה ממסלולו, עלה על המדרכה ופגע בהם עם רכבו. האב נפצע באורח אנוש, האם והנערה במצב קשה. האב והבת, שנפצעו בגפיהם הועברו לבית החולים "סורוקה" בעיר לצורך ניתוח.



בתאונה נוספת שאירעה בדרום, שני צעירים, בני 23 ו-26 נפצעו באורח קשה ובינוני כאשר רכבם התהפך בכביש 31 סמוך ליישוב חורה, גם הם פונו לבית החולים "סורוקה".