יחידה ארצית של משטרת ישראל עצרה לחקירה היום (שני) חמישה בני אדם בחשד שהפעילו רשת להבאה והעסקה של כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה כקבצנים, תוך ביצוע שורת עבירות חמורות ובהן סחר בבני אדם, כליאת שווא, עבודות כפייה, תקיפה, אינוס, עיכוב דרכון וקשירת קשר לפשע. החקירה החלה בעקבות פעילות יזומה של פקחי רשות האוכלוסין וההגירה בשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים במשרד לביטחון פנים ומנוהלת על ידי יחידה ארצית של משטרת ישראל.



ממצאי חקירה סמויה שניהלה יחידה ארצית של משטרת ישראל, ביססה חשד לכך שמספר מעורבים הביאו ארצה והעסיקו שלא כדין כבדי שמיעה ודיבור ממזרח אירופה, אשר הגיעו לארץ באשרת תייר, שתוקפה פג.



אלימות ותקיפה מינית


מממצאי החקירה הסמויה עולה חשד כי הקורבנות מועסקים כקבצנים המבקשים נדבה באמצעות פתקים אודות מצבם וחלוקת בובות, תוך שמופעלים כלפיהם בשיטתיות על ידי החשודים אלימות, סחיטה ואיומים. על פי החשד, המפעילים מאכלסים את השוהים בדירות, מחזיקים שלא כדין בדרכוניהם, מבצעים כלפיהם עבירות אלימות וגובים מהם חלק ניכר משכר עבודתם כקבצנים. עוד עולה חשד למקרה של תקיפה מינית כלפי אחת הקורבנות.



משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90
משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90



במסגרת החקירה אותרו עד כה כעשרה קורבנות, אשר הוחזקו בדירה באזור נתניה והועברו למקלט המיועד לקורבנות סחר בבני אדם. הבוקר כאמור, עצרה יחידה ארצית של משטרת ישראל חמישה חשודים, שלושה תושבי ראשון לציון, תושב אשקלון ותושב נתניה, וכן עיכבה מספר שוהים בלתי חוקיים ששהו במחיצתם ובהמשך יובאו לדיון בבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם.