אישה בת 34 נמצאה היום (שלישי) בביתה בטמרה ללא רוח חיים כשעל גופה סימני אלימות קשים. האישה, אמנה יאסין, אם לשני ילדים בני 10 ו-14 היתה בחודש התשיעי להריונה ונדקרה מספר פעמים בחזה. רופא מקומי וצוות מד"א שהוזעקו למקום, קבעו את מותה של האישה. בעלה חשוד במעשה ונעצר על ידי המשטרה שפתחה בחקירת האירוע. 



על פי החשד הרצח בוצע בארבע וחצי לפנות בוקר. שכנים ששמעו זעקות בוקעות מהדירה הזמינו משטרה שהגיעה תוך מספר דקות לבית, שם מצאו השוטרים את האישה ללא רוח חיים. על פי החשד היא נרצחה בדקירות סכין בעיקר בפלג גופה העליון. השכנים לא ידעו לספר על אירועי אלימות חריגים בין בני הזוג. אחד השוטרים שהגיעו לזירה אמר לשכנים: "זה מזעזע לראות אישה בהריון מתקדם, זה סוג של רצח כפול ואף פעם זה לא נקלט".



ד"ר זידאני בילאל, הרופא המקומי שהוזעק לזירה, סיפר הבוקר בגלצ: "היא הייתה מוטלת על הרצפה ללא רוח חיים, ללא דופק וללא נשימה. עם כתמים של דם שהיו כבר יבשים, נראה כמו כמה שעות שעברו מאז שכל האירוע אירע". בילאל סיפר כי העניק טיפול לאישה ונאלץ לקבוע את מותה. "הייתה דקירה בחזה עליון. זה מקרה נורא מאוד לצערי הרב. אלימות כזאת אכזרית, אי אפשר לתאר את זה", אמר. 



"זה נפל עלינו כמו פצצת אטום", אמר אחד מקרובי המשפחה, והוסיף "נקווה שהמשטרה תגיע מהר לסיבה לרצח, כי מה שקרה כאן מוזר מאוד. לא מדובר כאן באנשים מהרחוב, הנרצחת היא אישה מכובדת, שניהלה אורח חיים רגיל ותפקדה כאם לשני ילדיה ולכן אנחנו בסוג של טראומה".



עורך הדין מוטי לוי שמייצג מטעם הסנגוריה הציבורית את הבעל החשוד ברצח אמר כי "מדובר באדם שנמצא בטיפול פסיכיאטרי, הוא מכחיש את החשדות, משתף פעולה עם החוקרים ומסר גרסת אליבי".


"דם הנרצחות זועק לשינוי המצב"


בעקבות החשד לרצח בטמרה, מנכ"לית עמותת "לא לאלימות" יעל גולד אמרה כי "עשר נשים מאז תחילת השנה נרצחו על ידי בני זוגן. כל פעם מחדש אנחנו עוצרים לרגע מזדעזעים וממשיכים כרגיל עד לנרצחת הבאה. רק לפני שלושה חודשים כל הארץ נרעשה בשל רצח אנסטסיה רוסנוב ובן זוגה, אולם עולם כמנהגו נוהג".



לדברי גולד צריך להילחם בתופעה כמו שנלחמים בתאונות הדרכים ובטרור. "זהו טרור מבית, המדינה חייבת אחת ולתמיד לשים את המאבק באלימות כלפי נשים וילדים בראש סדר העדיפויות. להקים אחת ולתמיד רשות שתטפל בנושא מכל ההיבטים: חינוך, חקיקה ומשטרה. עד אז עוד נשים ירצחו ילדים יישארו יתומים ומשפחות שחרב עליהם עולמם. די, דם הנרצחות זועק לשינוי המצב".




ניידת משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90
ניידת משטרה, ארכיון. צילום: פלאש 90



האירוע היום מתרחש כשלושה שבועות לאחר שגופת גבר בשנות ה-50 נמצאה ברחוב העלייה בבאר שבע. בתום טיפול רפואי נקבע מותו של האיש וכוחות משטרה הוזנקו למקום ופתחו בחקירת המקרה. יום לאחר מכן, עצרה היחידה המרכזית של מחוז הדרום שני גברים ואישה בחשד למעורבות ברצח בשכונה ה' בעיר הדרומית. במשטרה העריכו כי הרקע לפשע הוא סכסוך בין החשודים לנרצח. 



רצח נוסף אירע לפני כחודשיים במעלות כשאישה בת 65 נמצאה ללא רוח חיים בדירתה. חובש בכיר במד"א, אמיר בוהדנה, שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום לוחמי האש פרצו את הדירה וכשנכנסו ראינו אישה כבת 60 מחוסרת הכרה עם סימני אלימות קשים בפלג גופה העליון. היא הייתה ללא רוח חיים ולא נותר לנו אלא לקבוע את מותה".