שני אחים תושבי שזור בצפון הארץ נעצרו היום (רביעי) בחשד לזיוף שטרות כסף, לאחר שנתגלה בית דפוס מאולתר בביתם שבמושב. במקום נתפסו שתי מדפסות, מחשב, חומרים כימיים וציוד נוסף להדפסת וחיתוך השטרות. כמו כן נמצאו אלפי שטרות מזויפים של 200 שקלים ואף שטרות מזויפים של 100 דולרים.



במשטרת ישראל הדגישו היום כי ימשיכו לפעול למניעת פגיעה כלכלית בציבור הנגרמת על ידי מעשי מרמה, זיוף והונאה, מעשים אשר פוגעים באזרחים תמימים מסבים להם נזק רב ובמקרים מסוימים אף גורמי לקריסה כלכלית של משפחות שלמות.



תפיסת השטרות המזויפים היום מתרחשת כחמישה חודשים לאחר שמעבדה ביתית אותרה בכרמיאל. בעקבות מידע מודיעיני של המשטרה, בחודש מרץ האחרון בוצעה פעילות נגד מעבדה ביתית לזיוף שטרות. השוטרים שהגיעו למקום תפסו את החשוד בשעת משעה. החשוד, בן 29 תושב המקום, נעצר ובנוסף רכוש שכלל מחשבים ומספר מדפסות ביתיות ודיו ששימשו להדפסת השטרות נתפסו על ידי המשטרה.



השטרות שנמצאו במעבדה ביתית בכרמיאל. צילום: חטיבת דובר המשטרה
השטרות שנמצאו במעבדה ביתית בכרמיאל. צילום: חטיבת דובר המשטרה



כחודשיים קודם לכן, עצרה המשטרה חמישה חשודים שניסו לשלם עם שטרות מזויפים במספר תחנות דלק באזור כרמיאל ובאזור מחניים. לאחר שהתקבל במשטרה דיווח על חשד לזיוף, ניידות משתי תחנות משטרה הוקפצו למקום ועצרו את החשודים בזמן אמת. השוטרים עצרו שני כלי רכב באזור ראש פינה ובהם החשודים, תושבי הכפר טובא שנעצרו והועברו לחקירה בסיומה נכלאו.