על רקע המחלוקת בקואליציה סביב העבודות בתחנת רכבת השלום, נסגרים כעת נתיבי איילון לשני הכיוונים במחלף השלום, מה שיגרור שינויים בתנועה בנתיבים וגשר גבעת התחמושת מהיום (שישי) ב-16:30 עד מוצאי שבת ב-20:30. תנועת הרכבים הפרטיים בנתיבי איילון תוסט דרך העלייה לגשר השלום מכיוון צפון וחזרה לאיילון דרום מצדו הדרומי של מחלף השלום.  



בנוסף הגשר יחסם לתנועת כלי רכב, ממערב למזרח, בשני הכיוונים, בין רחוב גבעת התחמושת ודרך השלום. הנהגים מתבקשים לשים לב לשילוט ולנסוע בדרכים חלופיות, בהתאם להמלצות משטרת התנועה.



מדובר אחד מהפרויקטים ההנדסיים המורכבים ביותר, כשרכבת ישראל פועלת לשדרג את תחנת "תל אביב - השלום" במטרה לשפר את רמת השירות הניתנת לנוסעים ברכבת ופועלת להוסיף טרמינל כניסה ויציאה חדש. בעבודות יונפו שני מבני ענק בגובה של כ-6.4 מטר, באורך של כ-60 מטר ובמשקל כולל של 560 טון פלדה. אורך המבנה שקול לכשני קרונות רכבת, משקלם לכשלושה קרונות וגובהם יותר מקרון רכבת דו קומתי. מבני הפלדה ישמשו כבסיס לרצפת אולם הטרמינל הדרומי. בימים האחרונים החלה רכבת ישראל בהעברת מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס בקרבת מחלף רוקח, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה.



כזכור, אתמול כמעט גרמו העבודות למשבר קואליציוני, כשהמפלגות הדתיות דרשו שהעבודות לא יתקיימו במהלך השבת ולהעבירן ללילות במהלך השבוע. ראש הממשלה בנימין נתניהו התערב במשבר ובתום דיונים נקבע כי כל העבודות שדחייתן כרוכה בסיכון חיים יתקיימו כמתוכנן, כולל זו בנתיבי איילון.



העבודות על מסילת הרכבת בנתב"ג-מודיעין ובית יהושע-עתלית יידחו ולא יתקיימו בשבת זו. במטרה למנוע מצב דומה בעתיד תקום ועדה שתפקידה להדק את התאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בראש הוועדה יעמוד ראש סגל לשכת ראש הממשלה, והיא תכלול את מנכ"לית משרד התחבורה, מפכ"ל המשטרה, ושרי הסיעות החרדיות או נציגיהם.



אמש ציינו דרעי, ליצמן וגפני במכתב מיוחד שפורסם כי "עבודות אלה, באם יבוצעו בהנחיית ממשלת ישראל בראשותך תוך חילול שבת בפרהסיה, יהוו תקדים חמור מאוד והפרה בוטה של הסטטוס קוו. תהליך זה מוביל דה פאקטו להפיכת השבת הציבורית במדינת ישראל למרמס, דבר שלא קרה מאז הקמת מדינת ישראל", ציינו , וסיכמו: "נוכח הדחיפות ומאחר ואין אנחנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה, נבקשך כי תורה על מתן הנחיה מיידית לדחות את ביצוע העבודות המתוכננות בשבת עד לכינוס ישיבה עם כל הגורמים הנוגעים בדבר ובחינת משמעות המהלך והשלכותיו".



שר התחבורה ישראל כץ הגיב לדברים בשיחת ועידה עם ראשי המפלגות החרדיות ואמר שחוות דעת משפטית אוסרת עליו להתערב בנושא ביצוע עבודות הרכבת בשבת. בשיחה הבהיר כי הדרך החוקית היחידה למנוע את העבודות בשבת היא ביטול ההיתרים על ידי שר העבודה חיים כץ, דבר שיחייב נימוקים מקצועיים, או פנייה לראש הממשלה לקבלת החלטת ממשלה שתנחה את חברת הרכבת לבטל את העבודות. הוא ציין שקיימת עמדה חד משמעית של המשטרה שמזהירה ושוללת את ביצוע העבודות ביום חול.