אחרי שהמשבר הקואליציוני בעקבות עבודות הרכבת מהלך השבת, אולי נפתר, התראיין הבוקר (ראשון) שר התחבורה ישראל כ"ץ בגלי צה"ל, ואמר כי, למרות דרישת החרדים, הוא אינו חושש שיפוטר. "אני מקפיד קלה כבחמורה על שמירת הסטטוס קוו. לפעמים באים אלי בטענות מהצד השני והחרדים מוחאים כפיים", אמר.



כ"ץ הבהיר כי העבודות בתחנת רכבת השלום במהלך השבת היו הכרחיות. הוא הקריא בראיון את חוות הדעת המשטרתית, שאמרה כי לא ניתן לבצע את העבודות בימי חול בגלל שהן יגרמו לעומסי ופקקי תנועה כבדים וכי הן יפריעו לכוחות ההצלה - מד"א ושירותי הכבאות - להגיע ליעדיהם במידת הצורך. 




חבר הכנסת יעקב אשר, מיהדות התורה, אמר מנגד, כי הם לא מאמינים לחוות הדעת לפיה העבודות ביום חול מסכנות חיים ולכן היה צורך לקיימן בשבת. "ידוע שאצלנו חיי אדם הוא מעבר לכל דבר אחר, ובשבילם אפשר לחלל את השבת. אבל לא כשמסתמכים על חוות דעת שבנויה מראש".



דבריו של השר כ"ץ באים בעקבות התייעצות שקיימו אמש ראשי הסיעות החרדיות והחליטו לדרוש פגישה חופה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. בהודעה משותפת הם מסרו: "ראשי הסיעות החרדיות מוחים בכאב על חילול השבת בעבודות הרכבת בתל אביב ללא צורך". בדבריהם, הדגישו כי מדובר בהפרת הסיכומים הקודמים שניתנו בידי שר התחבורה ובך נפגע לטענתם הסטטוס קוו. "יש להצטער על הפסטיבל התקשורתי הנרחב והמיותר סביב העבודות שכלל מסיבת עיתונאים והודעות לתקשורת, דברים שהעצימו את חילול השבת שלא לצורך", לטענתם.

עוד קודם לכן, אמר יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי בניגוד לדבריו של שר התחבורה, לא הייתה הסכמה מצדם לעבודה בשבת: "העבודה יכולה הייתה להיעשות ביום חול ולא בשבת, לא הייתה הסכמה לעבודה בשבת, כנראה שהשקר הוא חלק מהמקצוע של ישראל כ"ץ, ראינו זאת בחודשיים האחרונים ששיקר עבור סיבות פוליטיות משלו".