ראש הממשלה, בנימין נתניהו, קיים לאחרונה שורה של שיחות רקע עם אנשי תקשורת מגופי תקשורת מגוונים. בעקבות השיחות, שהוגדרו "לא לציטוט", כתבו עליו עיתונאים כמו גדעון לוי ושי גולדן, שמדובר בדמות מרשימה, מה שעורר את זעמם של עמיתיהם למקצוע. גולדן ענה הבוקר (ראשון) לאלה שתקפו אותו, בשיחה עם ניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM": "יש פה תרבות של עדר. אדם העז לומר על ראש הממשלה שהוא כריזמטי, רב-שכל ועם יכולות גבוהות וכל המחנה השתולל. מי שקרא את הטקסט מבין שהוא לא מחמיא לנתניהו, אלא חושף את החולשות שלו. הוא אומר שהאדם הזה אחוז בפתולוגיה של הישרדות, שהוא חושב שהמדינה זה הוא, שהוא עושה את המפגשים האלה כי הוא רדוף בחוסר ההכרה והקרדיט ושזה אוכל אותו ומשבש את דעתו, וכמו כן כתבתי שיש לו קסם בלתי נדלה, שהוא גאון ושיש לו איכותיות של כוכב רוק. מה הבעיה הזו? מה לעשות שהוא ליגה אחרת. מה, נכניס את כל הגמדים סביבו ונגיד שלא?"



 

ראש הממשלה מקיים את הפגישות המדוברות כיוון שהוא מפחד להתראיין לתקשורת?
"שאלנו אותו 30 פעם, למה אתה מורח עלינו שש שעות הרצאה, במקום לתת חצי שעה של ראיון פתוח לכל הערוצים ונגמור עם זה כבר, למה? אז הוא ענה שהדבר היחיד שישאלו אותו זה על שרה ושרה ושוב שרה. הוא אומר שאנחנו לא רוצים להקשיב ולא רוצים לשמוע עליו שום דבר. הוא אומר שלא יבוא אלינו. מצד שני, אם הוא מצלצל אליך ומזמין אותך, אתה לא בא? זה ראש הממשלה, אז אתה הולך, ואתה שואל אותו, אדוני, למה אתה לא מתראיין, והוא עונה שאנחנו ננסה להוציא אותו גרוע, נשאל אותו רק על שרה ולא ניתן לו להוציא מילה מהפה. זה מה שהוא אומר".

ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם
ראש הממשלה בנימין נתניהו. צילום: מרק ישראל סלם


לשיחה הצטרף חבר הכנסת נחמן שי מ"המחנה הציוני", שאמר: "איש לא ייקח מנתניהו את היכולות התקשורתיות המפליגות שלו, שהוא מפגין אותן לעיתים קרובות, כולל פה בכנסת, בנאומים או בשאלות ותשובות, שבהם הוא נהנה כל כך שהוא לא רוצה לרדת מהדוכן. אבל לא זו הבעיה. הבעיה היא איך שולטים ומנהלים את המדינה. זה אספקט אחד ופה יש הרבה מה להגיד. לגבי יחסיו עם התקשורת, אולי זה גאוני אבל זה לחלוטין לא הגון. הוא בוחר את הזמן והמקום, הוא לא מוכן לענות לשאלות, הוא מסתתר מאחורי ה'אוף-רקורד' הקלאסי הזה שכולנו מכירים אותו. אני מזמין אותו פעם אחת להתייצב לפני התקשורת ולענות לשאלות, זה המבחן האמיתי".

"אני מכיר את ביבי 41 שנה ואני מסכים שהוא בעל יכולות ממגנטות ולא סתם הוא זוכה בבחירות, זה לא טריק", הוסיף ח"כ שי. "השאלות הן לגבי תפקודו, איך נראית המדינה ולאן היא הולכת. ומצד שני, כשהוא רוצה כן להופיע בתקשורת, אז לפני הבחירות האחרונות, במשך 72 שעות, אי אפשר היה לפתוח רדיו או טלוויזיה מבלי לראות ולשמוע אותו. כשהוא רוצה לדבר הוא יודע והוא גם מוכן לדבר על שרה ויאיר. גם את השאלות האלה הוא יודע לנהל. הוא מעדיף את הגישה העקיפה. הוא לא מתייצב מול. הוא פוחד מהשיח הישיר. הוא עונה לשאלות רק כשהוא בשליטה, עם קבוצת כתבים קטנה".