חברת בריסל איירליינס הודיעה היום (שני), לשגרירת ישראל בבלגיה, סימונה פרנקל, כי היא תשוב לחלק חטיפי חלווה מתוצרת חברת "אחוה" הישראלית שממוקמת ביהודה ושומרון, זאת למרות לחצים שהופעלו עליה מצד ארגוני BDS וארגונים פרו-פלסטיניים אחרים. בהודעה שנשלחה לשגרירה, אמרה החברה כי "אחוה היא אחת הספקיות הנאמנות שלנו, זאת ללא קשר למקום ייצוא המוצרים, ולכן נמשיך לקבל מוצרי אחווה על טיסותינו, בעיקר לאור תפקידה החיובי של החברה בקהילה". 



שר התיירות יריב לוין אמר בתגובה להחלטה כי הוא "מברך על החלטת בריסל איירליינס להחזיר את החלוה המיוצרת בברקן לתפריט בטיסותיה. על זה נאמר: 'מודה ועוזב ירוחם'. זו ההוכחה שלכידות פנימית של אזרחי ישראל ויהודי התפוצות היא הדרך לסכל כל ניסיון לפגוע בישראל ולהחרים אותה".



כזכור, הפרשת החלה ביום רביעי שעבר, לאחר שחברת בריסל איירליינס הודיעה כי בכוונתה להסיר את מוצרי חברת "אחוה" מהתפריט שלה, בדגש על חטיף החלווה, זאת משום שהם מיוצרים ביהודה ושומרון. ההוצאה מהתפריט באה בעקבות דרישה של תנועת הסולידריות הפלסטינית, שטענה כי המוצר מיוצר בשטח כבוש בגדה המערבית. כמו כן, דרשו פעילי התנועה ממשרד החוץ הבלגי לפקח על כך שחברות בלגיות לא סוחרות עם בתי עסק הפועלים בהתנחלויות. ממשרד החוץ אמרו בתגובה לטענות של ארגון סולידריות כי "החברה נפלה קורבן להטעיה מכוונת ואנחנו מצפים ממנה לתקן מיד את המצב".




"דגל שחור של חרפה"





לוין הגיב גם כאשר נחשפםה הפרשה ואמר אז כי "החלטת בריסל איירליינס היא מהלך פסול המציב על זנב מטוסי החברה דגל שחור של חרפה. לחברה כזו אין מקום בשמיה של מדינת ישראל וראוי כי שמה יימחק מלוח הטיסות בנתב"ג. יחד עם התעשיינים הנפלאים הפועלים ביהודה, שומרון, בקעת הירדן והגולן אנו נתגבר על כל הניסיונות למנוע מאיתנו לממש את זכותנו לבנות וליצור בארצנו".



חלוה אחוה
חלוה אחוה



לגינויים הצטרף חבר הכנסת ניסן סלומינסקי שאמר כי "חרם יענה בחרם. זו התנהלות בזויה של חברת התעופה בריסל איירליינס. החלטת החברה להסיר את מוצרי 'אחוה' מטיסותיה אסור שתעבור בשתיקה, אני קורא לכולם להחרים את החברה עד שתשנה את החלטתה".