בית ג'ן שהייתה בשנה שעברה בראש טבלת הזכאות לבגרות, שם לומדים 1,250 תלמידים, מחזיקה עדיין בנתון מרשים: 99% זכאות לבגרות (ירידה של אחוז משנת תשע"ד ותשע"ג). מספר התלמידים הלומדים 5 יחידות מתמטיקה גבוה ב-2% מהממוצע הארצי (12% מול 10.4%) ואילו ממוצע התלמידים הלומדים 5 יחידות אנגלית נמוך ב-2% מהממוצע.



בעוד שברשויות רבות חלה עלייה בנשירת תלמידים, בבית ג'ן חלה יחידה של אחוז בנשירה (מ-0.6% ירד ל-0.5%) ובמדד קרבה ואכפתיות בין מורים ותלמידים, בית ג'ן עוברת את הממוצע הארצי בתשעה אחוזים (42% ארצי מול 51%9). במדד האלימות היישוב מיישר קו עם הממוצע הארצי (7%), כך גם במדד קידום הסובלנות כלפי האחר. כך עולה מתוך נתוני ה"תמונה החינוכית" שפירסם משרד החינוך אתמול (שני).



שוב אנחנו במקום הראשון הן מבחינת מדדי הזכאות לבגרות והן מבחינת מדדי הערכים כגון שמירה על טוהר בחינות, קרבה ואכפתיות בין מורים ותלמידים ודאגה שלא תהיה נשירת תלמידים בבית הספר. כבר שנים שאנחנו דואגים לכל התלמידים, הן לחלש והן לחזק, ומייעדים את כל התלמידים לאקדמיה. ולראיה, בעשר השנים האחרונות 15% מתושבי בית ג'ן הם אקדמאים.



אינני מסכים לנתון של מדד האלימות בבית הספר (7%, כמו במדד הארצי). אנחנו בית הספר הכי שקט בכל הארץ, אין אצלי סכינים ולא סמים וונדליזם. קיבלנו בבגרות ב־5 יחידות במתמטיקה ציון הגבוה מהממוצע הארצי ב־12%. התלמידים אצלנו חדורי מוטיבציה, רובם הגדול מתגייס ליחידות מובחרות בצה"ל.



למרות הנתונים הטובים שקיבלנו, אני עדיין חושב שיש מקום לפרסם את הדירוג של הזכאות לבגרות כפי שהיה נהוג עד לשנה שעברה. יש לזכור כי מה שמעניין את האוניברסיטאות הוא לא הגיוס ליחידות קרביות או עזרה לזולת, אלא בגרות גבוהה ופסיכומטרי.



הכותב הוא מנהל בית הספר המקיף שש־שנתי, בית ג'ן