שוב מקרה של השארת ילדים במכוניות: ילד בן שבע מהצפון הושאר היום (רביעי) ברכב המשפחה משעות הלילה המאוחרות ועד שנמצא במצב קשה כשהוא מחוסר הכרה בשעות הבוקר. הילד פונה לבית החולים "העמק" שליד עפולה. בחקירת המשטרה עולה כי הורי המשפחה חשבו שהילד הלך לישון אצל סבתו ולכן לא דאגו כאשר לא היה בבית במהלך הלילה, חקירת המקרה נמשכת.



על פי נתוני ארגון "בטרם", בשנת 2016 אירעו שישה מקרי שיכחה של ילדים ברכב שהסתיימו במוות, והחל משנת 2008, 22 ילדים נפטרו כך. אורלי סילבינגר, מנכ"לית ארגון בטרם אמרה הזהירה מפני תופעות אלו וקראה להורים לנקוט באמצעי בטיחות בכדי להגן על ילדיהם: "הקיץ הזה קטלני לילדים, שישה ילדים איבדו את חייהם בשל שכחת ילדים ברכב", אמרה סלבינגר, "שיכחת ילד ברכב עלולה לקרות לכל אחד מאיתנו, ברגע של עייפות וכאשר אנו עוברים לעשות פעולות באוטומט. רבים ממקרי השכיחה מתרחשים בעת שינוי שיגרה, ולכן בעיקר בתקופות מסוג זה אני קוראת להורים לנקוט באמצעי בטיחות כמו לשים ארנק או פלאפון ליד התינוק, להתקין אפליקציה או להיות בקשר עם בן הזוג".



רק אתמול פעוטה נשכחה באוטובוס בעיר ביתר עילית. נהג האוטובוס סיים את נסיעתו בעיר, סרק את האוטובוס לאחר ירידת הנוסעים, וגילה כי תינוקת נשכחה בו. הוא טלפן למשטרה והודיע על המקרה. שוטרי הסיור הגיעו לאוטובוס ונדהמו לגלות תינוקת בת פחות משנה שנשכחה באוטובוס. השוטרים עשו מאמץ לאתר את ההורים בסיוע גורמי הרווחה בעיר, ועד שלבסוף אותר האב.





התינוקת שנשכחה באוטובוס במודיעין עילית. צילום: דוברות המשטרה
התינוקת שנשכחה באוטובוס במודיעין עילית. צילום: דוברות המשטרה




בנוסף לתינוקת שנשכחה באוטובוס, פעוט כבן שנתיים נמצא משוטט ברחובות העיר ביתר עילית. אחת משוטרות הסיור שזיהו את הפעוט אספה אותו כשהוא צועד בשמש הקופחת בטמפרטורה של מעל 30 מעלות וכשהוא על סף התייבשות. הוא נלקח לתחנת המשטרה המקומית. בינתיים גורמי רווחה ניסו לאתר את הוריו ולאחר מספר שעות האב אותר. האב הועבר לחקירה בתחנת המשטרה וכמו כן, נפתח נגדו הליך פלילי בגין רשלנות.



משטרת ישראל מבקשת להזכיר כי השארת ילדים קטנים ברכב ללא השגחה מהווה עבירה פלילית של סיכון חיים של קטין או חסר ישע, וכי השארת תינוקות או ילדים קטנים ברכב, גם אם חלונותיו פתוחים, מסוכנת מאד בשל חוסר היכולת של גופם של התינוקות לווסת הטמפרטורה בעוד שהטמפרטורה ברכב עולה במהירות.