חוקרי מפלג ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה עצרו היום (חמישי) שני צעירים בשנות ה- 20 לחייהם, בחשד שנטלו שוחד בתמורה לקיצור תורים בבית החולים "הדסה עין כרם" בירושלים. בין החשודים צעיר מוכר מהעולם החרדי. בחקירה נבדק גם חשד למעורבות רופאים בקבלת שוחד וטובות הונאה, שניים מהם פרופסורים מוכרים. כמו כן עלה החשד לפיו החשוד המרכזי הציג עצמו כשליח של רב ידוע המוכר בתחום שירותי הרפואה.



אחד החשודים הוא נתנאל יעקב פרוש, עסקן מוכר בעולם החרדי, החשוד השני הוא שי חיים קקון. שניהם תושבי בית"ר עילית החשודים כי הציעו "שירותי רפואה פרטיים" וקידום תורים לחולים בבית החולים בבירה. מעצרו של פרוש הוארך עד ליום ראשון הקרוב ואילו קקון שוחרר בתום חקירתו.



במהלך השבועות האחרונים התנהלה במפלג ההונאה של מחוז ירושלים במשטרה חקירה סמויה שעיקר חשד להונאה, שוחד וקבלת טובות הנאה כספיים, בתמורה לקיצור תורים לשירותי רפואה וביצוע ניתוחים במסגרת שירותים פרטיים.



הונאה המסתכמת באלפי שקלים


בני משפחות החולים נהגו לפנות לאחד החשודים אשר היה פועל מול גורמים בבית החולים לקידום עניינם, ואילו החשוד השני היה נשלח מטעמו לבני המשפחה ולוקח את התשלום, אותו סיכמו מראש, שהיה מועבר במזומן במעטפה. ממצאי החקירה וכפי שעולה עד כה, פעלו החשודים בשיטה זו מזה מספר חודשים. עוד עולה כי היקף ההונאה עומד על סך אלפי שקלים.



גורם בכיר במשטרה ציין כי "על פי המידע שבידנו הגיע החשוד המרכזי פרוש ליחידה לטיפול נמרץ בבית החולים ופנה אל משפחות חולים שנזקקו לניתוחים וטיפולים כירורגיים, כשהוא מציג עצמו כשליחו של רב מוכר בתחום הרפואה. בתמורה לקיצור התור לניתוח וביצוע הניתוח על ידי רופאים מומחים, ביניהם שני פרופסורים מוכרים, גבה החשוד סכום הנאמד בין 3,000 ל-4,500 שקלים עבור כל חולה. ברשותנו מידע על עשרות חולים שהסתייעו בשירותיהם של החשוד וחברו. עוד עולה כי החשודים דאגו לקיצור תורים גם עבור בדיקות רפואיות וזאת בתמורה לסכומים שנעו בין מאות לאלפי שקלים בודדים".



עוד עולה מהחקירה כי החשוד הצליח לקצר את התורים ואף דאג כי אותם רופאים שקבע הם אלו שניתחו את החולים ובכך חסך מהם זמן המתנה ארוך, תוך שהוא גורם לחולים אחרים כביכול להמתין בתור.



שלושה מהרופאים נחקרו באזהרה במשרדי מפלג ההונאה בירושלים ובמסגרת חקירתם טענו שניים מהם כי אינם מכירים כלל את החשודים, טענה שאינה מתיישבת עם הממצאים שבידי החוקרים. הבוקר עוכב לחקירה רופא נוסף שאישר כי פגש בחשודים, אולם סבר כי אלו הופנו אליו במסגרת שר"פ (שירותי רפואה פרטיים) וכי התשלום לא הגיע לידיהם כלל. הרופאים האשימו את החשודים כי הונו גם אותם לכאורה ובכל מקרה הם עצמם לא קיבלו כסף כלשהו.



במשטרה מתקשים להאמין לגרסת הרופאים ומחשידים אותם בשלב זה בעבירות של קבלת שוחד וטובות הנאה. עם זאת החליטו במשטרה לשחררם בתנאים מגבילים לצורך השלמת החקירה.




בית חולים, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בית חולים, ארכיון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



בבית המשפט בדיון בהארכת מעצרו של החשוד המרכז פרוש, טען פרקליטו עו"ד שלום בן שבת, "העבירות המיוחסות למרשי חסרות תימוכין. מדובר בעבירות שככל היותר מהוות קבלת דבר במרמה, מה שלא מחייב את מעצרו. אני סבור שלאור גרסתו ניתן להורות על שחרורו בכל תנאי שבית המשפט ימצא לנכון. מדבור במשיב שהוא לא בקו הבריאות. הוא לקה באירוע מוחי לפני מספר לא רב של חודשים".



בהודעת המשטרה נאמר כי היא פונה לציבור בבקשה שעל כל מי שנדרש לתת כספים באופן פרטי עבור קידום תורים או טיפול רפואי לפנות למשטרה הקרובה ולהגיש על כך תלונה. מהמשטרה נמסר כי "מדובר בחקירה מורכבת של חשודים אשר ניצלו את סערת הרגשות ומצבם הרגיש של חולים ובני משפחות חולים וביצעו מעשי הונאה ומרמה תמורת בצע כסף. המשטרה תפעל למצות את החקירה ולאסוף ראיות מוצקות כנגד כל מי שמעורב בפרשה".