אחרי ששר הביטחון אביגדור ליברמן תקף את שר החינוך נפתלי בנט על ההחלטה לסגור את בית הספר 'שבח מופת' בתל אביב, תוקף היום (חמישי) בנט את ליברמן על החלטתו לסגור את הפנימייה הצבאית 'אור עציון': "ההחלטה לסגור את פנימיית 'אור עציון' היא שגיאה ערכית קשה. תמוה שדווקא מוסד מרכזי של הציונית הדתית מיועד לסגירה בעת הזו. הפנימייה הזו היא מכונת ערכים והקרבה למען המדינה, ואין להעלות על הדעת שהיא תיסגר".



בנט אמר עוד ש"צה"ל לא היה נראה אותו הדבר בלי פנימיית 'אור עציון', שהוציאה מתוכה שבעה מח"טים בתקופת 'צוק איתן' ועוד אינספור אישי ציבור ובוגרים שהגנו בגופם על מדינת ישראל. אני קורא לליברמן להתעשת ולמנוע את סגירתו של מוסד מפואר זה".



גם יו"ר סיעת הבית היהודי, ח"כ שולי מועלם, הגיבה בנושא: "יבוא ליברמן ויטען שסגירת הפנימייה הצבאית באור עציון נעשית 'משיקולים ענייניים'. אבל צר לי, הציונות הדתית לא קונה את התירוץ הזה. אחרי סדרה של מהלכים תמוהים, בהם הוראה לגילוח זקנים, נראה שהקמפיין הארסי אודות "ההדתה בצה"ל" מחלחל גם ללשכת שר הביטחון. הבחירה לסגור מקום שהצמיח מקרבו אלפי חיילים וקצינים ערכיים ומסורים מעוררת סימני שאלה רבים".



שינה את החלטת קודמו, אביגדור ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
שינה את החלטת קודמו, אביגדור ליברמן. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90



הסערה הפוליטית החלה לאחר ששר הביטחון הודיע כי הפנימייה הצבאית שליד בית הספר "הריאלי" בחיפה תמשיך לפעול, בעוד שהפנימייה הצבאית 'אור עציון' תיסגר. המוסד ייסגר לאחר שאחרון הבוגרים שכבר החל ללמוד בו יסיים את לימודיו, אז תתחיל הפנימייה בחיפה לקלוט גם תלמידים של החינוך הציוני דתי, לשלבם ולהגדיל את מספר תלמידיה, כך לפי ליברמן. הפנימייה בחיפה תועבר לאחריות האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון ותנוהל על ידי אזרחים.



כזכור, בסוף שנת 2015 אישר שר הביטחון דאז משה (בוגי) יעלון את החלטת הרמטכ"ל לסגור את שתי הפנימיות הצבאיות לאחר יותר מ-60 שנות פעילות. החלטת הרמטכ"ל התקבלה בעקבות בחינת התוכנית הרב-שנתית בצה"ל. היום כאמור, החליט ליברמן לשנות את ההחלטה ולסגור רק את פנימיית 'אור עציון'.



ממשיכים להתכתש


פתיחת שנת הלימודים לוותה בוויכוחים פוליטיים רבים בימים האחרונים. אתמול פרץ עימות חריף בין ראש הממשלה בנימין נתניהו, וראש עיריית תל אביב, רון חולדאי על רקע כוונת העירייה להפוך את מבנה בית הספר 'שבח מופת' למוסד לילדי העיר בלבד - רובם ילדי מבקשי מקלט. זאת לאחר שראש עיריית תל אביב פנה לשר החינוך בנט ודרש ממנו למצוא פתרון לבעיה.



מוקדם יותר השבוע טען ליברמן בישיבת הממשלה כי טיעוני בנט הם פופוליסטיים. נתניהו הודיע כי הוא מתנגד לסגירת 'שבח מופת', חולדאי כינה אותו "אחרון הטוקבקיסטים", ונתניהו השיב כי "חולדאי צריך להתבייש".