עבד אל סת, נהג הטרקטור שביצע אתמול עבודות על גג החניון התת קרקעי שברמת החייל, נפצע לאחר שהחניון קרס אל תוך עצמו. אל סת היה בתוך הטרקטור וצלל עמו למטה, והיה בין הנפגעים שכבר אתמול הועברו לבית החולים. כשהוא מאושפז בבית החולים תל השומר, שוחח הבוקר (שלישי) הפועל עם גל"צ, וסיפר על מה שהוא זוכר מהאירוע.

"אני בסדר, אני בבית החולים תל השומר נפצעתי כשעבדתי על הטרקטור בחניון. ביצענו פעולה של פיזור אדמה ובדיוק רציתי ללכת להפסקת אוכל כשכל המבנה קרס. נפלתי כשאני על הטרקטור ארבע קומות למטה אבל לא הרגשתי שום דבר, כי העירו אותי רק אחרי", סיפר.
אתה זוכר את הדקות שלפני?

"אני זוכר שעשר דקות לפני היו מולי שני פועלים. לפני הקריסה עזרתי להם ועברתי לצד השני אבל יותר מזה אני לא זוכר".
במהלך הנסיעה על תקרת החניון הרגשת משהו מוזר? כי היו עדויות של מנהל העבודה שהאדמה רעדה
"לא הרגשתי כלום, אחרת הייתי עוצר את העבודה. אם הייתי מרגיש שזה מסוכן הייתי עוצר. גם לפני הנפילה לא ראיתי כלום. רציתי לצאת להפסקת אוכל ופתאום קרסו כל הקומות".

כוחות פיקוד העורף בעת החילוצים, הלילה. צילום: דובר צה"ל


זירת החניון שקרס בתל אביב. צילום:איחוד הצלה

 

ארבעה הרוגים, שלושה נעדרים


מאמצי החילוץ אחרי שלושה נעדרים בחניון התת-קרקעי נמשכים גם הבוקר, ומניין ההרוגים שחולצו עלה היום לארבעה בני אדם, ביניהם נתין זר. סגן אלוף במילואים סמי יחזקאל, מפקד הכוח חלוץ ביחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף שמשתתף מאתמול בחילוצים, סיפר הבוקר לגל"צ על איתור הלכוד השלישי שנמצא ללא רוח חיים: "במהלך העבודות ידענו על מספר מקומות בהם יש לכודים. הגענו לאחד מהם ואנחנו בפעילות להוציאו ולהגיע לשאר הלכודים שבמקום. הבנתי שעבר הדיווח שלצערי הוא לא בין החיים. כבר מאתמול הגדרנו מהי תמונת המצב, אנחנו מחולקים במספר אתרים בחניון ומבצעים פעילות אינטנסיבית, חופרים באזורים בהם הבנו שהם נמצאים ומנסים להגיע אליהם כמה שיותר מהר. כל עוד לא הוחלט אחרת, אנחנו פה. פועלים כמה שצריך על מנת למצוא את האנשים ולהביא אותם הביתה".

ארבעה פצועים מתוך ה-23 שקיבלו אתמול טיפול רפואי, עדיין מאושפזים בבתי החולים כשמצבם מוגדר קל. בעקבות האסון, יתקיים במהלך היום דיון דחוף בלשכתו של שר העבודה חיים כץ, שיעסוק בנושא האכיפה באתרי בנייה והרתעת יזמים וקבלנים.  

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהגיע אמש לסיור באתר קריסת החניון, ויוצא הבוקר לביקור מדיני בהולנד, אמר טרם עלייתו למטוס: "אני עוקב כל הזמן אחר פעולות החילוץ באתר האסון בתל אביב. ביקרתי שם אמש, התרשמתי עמוקות מהפעולות של כוחות ההצלה בראשות מפקד פיקוד העורף. האנשים עושים עבודה יוצאת מן הכלל ברמה המקצועית ביותר שניתן למצוא בעולם. עדיין יש אנשים לכודים, אנחנו עושים כל מאמץ ולא מוותרים על אף אחד ואנחנו נגיע לכולם".


זירת הקריסה. צילום: דוברות המשטרה
 

האירוע החל אתמול בשעות הבוקר, כשחניון תת קרקעי בן ארבע קומות קרס באתר בניה ברחוב הברזל שבשכונת רמת החייל בתל אביבעד כה פונו 23 נפגעים, ביניהם כאמור ארבעה הרוגים, ויש חשש לחייהם של ארבעה לכודים מתחת להריסות. 

בעקבות הקריסה, הוכרז על אירוע רב נפגעים. במשטרה קראו לאזרחים שנמצאים במקום לפנות את האזור, זאת בשל החשש לקריסה נוספת של חלקי המבנה. כמו כן, צירי התנועה במקום נסגרו לתנועה וגם הבוקר מורגשים פקקים רבים באזור בשל חסימות חלק מאזורי הגישה לרחוב הברזל. כוחות רבים פועלים עדיין בשטח.
 

רשימת הרחובות החסומים לתנועה באזור:


ברחוב רוקח, הפנייה לרחוב שטרית למערב חסומה. ברחוב שטרית - הכניסות לשיקוע ומעל השיקוע בצומת לכיוון ראול ולנברג למערב חסומות. התנועה בצומת אפשרית לכיוון פנחס רוזן תל אביב לכיוון צפון ולרחוב מבצע קדש בני ברק לכיוון דרום בלבד.

רחוב הנחושת חסום לתנועה בשני הכיוונים, רחוב הארד חסום לתנועה בשני הכיוונים. רחוב הברזל חסום לתנועה ומתאפשרת כניסה לבית החולים אסותא בלבד. יציאה מחניון בית חולים אסותא מתאפשרת בניגוד לכיוון התנועה לכיוון כיבוי אש. עובדי בית החולים אסותא וציבור החולים המוזמנים לקבלת טיפול רפואי: יכולים להיכנס דרך רחוב הברזל וכניסה לחניון תת קרקעי של בית החולים, ולצאת דרך רחוב הברזל בניגוד לתנועה ומשם לראול וולנברג.