סגן אלוף במילואים סמי יחזקאל הוא מפקד על כוח החילוץ באתר האסון ברמת החייל, שם קרס אתמול החניון בין ארבע הקומות: "יש לכוד אחד שהגענו אליו ומד"א כבר הוציא דיווח שהוא ללא רוח חיים", אמר הבוקר (שלישי) יחזקאל לניסים משעל ודרור רפאל ב"רדיו ללא הפסקה 103FM". "איתרנו אותו אתמול בלילה על בסיס ההבנה שלנו איפה שהוא נמצא ואנחנו פועלים להוציא אותו. אתמול בלילה והיום ביצענו פעולות מנהור, כלומר נכנסים לאזור שבו הוא נמצא יחד עם תמיכות שאנחנו מבצעים".


"נשארו עוד ארבעה נעדרים, אלה שהיו בחלק התחתון של החניון ועסקו בשיפוצים וניקיון. אנחנו פועלים באזורים שהבנו שבהם הם היו בזמן הקריסה", הוסיף יחזקאל. "אנחנו מחולקים לצוותים, שפועלים בנקודות שונות. לצערנו אין כרגע קשר איתם. מבחינתנו אנחנו פועלים שהם לכודים חיים. בשאיפה להגיע אליהם כמה שיותר מהר. אנחנו פועלים 24 שעות, 7 ימים בשבוע, תוך כדי עבודה במשמרות, על מנת להגיע ללכודים. מבחינתנו אנחנו עובדים בצורה מלאה עד שמישהו יחליט אחרת".



"כרגע אנחנו ממשיכים בפעולות חילוץ, ועל פי המודיעין שאספנו מתחילת האירוע", הדגיש סא"ל יחזקאל. "אנחנו מתמקדים באתרים האפשריים בהם היו הפועלים בדקות האחרונות שלפני הקריסה, זאת לפי תמונת מצב שאנחנו מייצרים על בסיס שיחה עם הפועלים והמנהלים שהיו כאן במקום. אנחנו מחלקים לצוותים וחופרים עם אמצעים מכאניים כאלה ואחרים שאפשר להוריד לאתר עצמו וגם עם אתי חפירה, מכושים, ידיים, מכל הבא ליד. זאת על מנת לא לפגוע בלכודים ולא לגרום לאתר לזוז. המהנדסים שלנו בודקים מעת לעת את השטח. ככה אנחנו מגיעים ללכודים ופועלים על מנת לחלץ אותם. במקרה הספציפי הזה פועלים עם הידיים ומכושים".
 

איך היחידה מתאמנת בעצם?
"יחידת החילוץ הארצית של פיקוד העורף מבצעת הריסת מבנים בארץ לקראת פינוי ובנייה עתידית. ולא רק מבנים שמיועדים להריסה, גם קבלנים שרוצים להרוס מבנה בשיתוף פעולה איתנו והרשויות מקומיות. אנחנו מדמים את המצב האמיתי שיכול להיות למצב קריסה, במקרה של רעידת אדמה, או קריסה כמו שקרתה עכשיו או אירוע חירום אחר. מעבר לזה היינו באירועים בעולם, בהאיטי, נפאל, הפיליפינים, ובאירועים בארץ כמו אסון ורסאי".