"כולם דואגים ומתפללים", סיפר ריפעת דוואבשה שבן דודו נעדר מאז אסון קריסת החניון אתמול ברחוב הברזל ברמת החייל בתל אביב. בסמוך למתחם החניון, כאשר מאות חיילים בסדיר ובמילואים ממשיכים לחפש אחר שלושת הנעדרים, הוקם אוהל מיוחד עבור משפחות הנעדרים. עובדים סוציאליים מטעם עיריית תל אביב שוהים עם בני המשפחה ונציגי המשטרה ופיקוד העורף מעדכנים אותם אודות החיפושים אחר יקיריהם.



ריפעת דוואבשה, הגיע למקום כשעה לאחר ששמע על קריסת החניון. "אני עובד באתר בנייה באזור. כששמעתי שהחניון נפל, ידעתי ששני בני דודים שלי עובדים שם והגעתי לכאן ואני מחכה לבשורות טובות", הוא סיפר. אחד מבני דודיו, חנדון, שעבד בעת קריסת החניון בקומה 3-, חולץ וקיבל טיפול רפואי. אבל אחיו, שלדברי ריפעת עבד בקומה 4-, נעדר מאז קריסת החניון.



"בהתחלה אמרו לנו שדיברו עם שניים מאלו שהיו למטה, אבל אחר כך כבר לא היה קשר ואנחנו לא יודעים מה קורה איתו", סיפר דוואבשה, "כולם כאן מנסים למצוא את אלה שהיו למטה בחניון. דיברו איתנו מהמשטרה ומהצבא ואנחנו כל הזמן מתפללים שיהיה משהו טוב. אלוהים גדול, אולי יהיה טוב", הוא הוסיף.



משפחת דוואבשה מהכפר דומא חוותה את הפיגוע הקשה של השלכת בקבוק תבערה לעבר בית של אחד מבני המשפחה. "אלה שנפגעו מבקבוק התבערה הם מהמשפחה שלנו שהיו בבית שלהם. הילד שהיה פצוע קשה חזר לכפר וכולנו עוזרים לו", סיפר עוד ריפעת, "כולנו משפחה אחת גדולה בדומא".



דוואבשה סיפר עוד על בן דודו הנעדר, שהוא בן 29 ואב לשתי בנות. "הוא עובד כאן שלוש-ארבע שנים, הוא פועל בניין. כל המשפחה דואגים ומתפללים שיחזור בריא לכפר".



ריפעת דוואבשה. צילום: משה כהן


"אין כאן יהודים וערבים. הגורל משותף"


קרוב של אחד מהנעדרים סיפר: "אני רגיל לראות חיילים במחסומים וכאן חיילים מחפשים ומנסים להציל. אין כאן יהודים וערבים. הגורל משותף". במתחם החניון שקרס המשיכו מאות בניסיון להגיע כמה שיותר מהר לשלושת הנעדרים. בתוך כך, צוותים של פיקוד העורף חילצו לאחר הצהריים את גופתו של ההרוג השלישי מבין הריסות החניון. לאחר מכן מותו של הגבר שחולץ נקבע על ידי גורמי רפואה. מוקדם יותר הבוקר נמצאה גופתו של נעדר נוסף, תושב עכו. "אנחנו עושים הכל כדי למצוא את כולם", ציין אחד מהמשתתפים במבצע הענק, שמתנהל באיטיות רבה, לנוכח הזהירות הרבה הנדרשת בחפירות. על רקע עבודת החפירות הקשה בידיים ובעזרת כלים ידניים, הגיעו בצהריים שני עובדים ממסעדה סמוכה והביאו לחיילים מגשים עם כריכי המבורגר. "הם עובדים מאוד קשה, מגיע להם", הם הסבירו.



החניון שקרס. צילום: דוברות המשטרה



במסעדות ובבתי הקפה באזור רמת החייל, שבשעות הצהריים מלאים לרוב עד אפס מקום, ניתן היה למצוא מקומות בשפע גם בשעות הלחץ. "יש ירידה של לפחות 30 אחוזים. היו כאלה שנשארו בבית בגלל כל הבלגן וגם חלק מהרחובות סגורים וקשה מאוד להגיע לכאן", סיפר עובד במסעדה. עם זאת, עובדים במקומות העבודה באזור שהגיעו לעבודה, יצאו בצהריים להפסקה במסעדה או בית קפה. "לא מלא כאן כמו בכל יום, אבל החיים נמשכים", סיפר חיים, העובד באזור על רקע הכלים ההנדסיים הכבדים והחיילים והשוטרים הרבים ש""כבשו" את האזור.



השינויים בהסדרי התנועה יצרו עומסי תנועה כבדים באזורים נרחבים בכניסות הצפוניות לתל אביב. העירייה הציבה שירות שאטלים מחניון גני יהושע לרמת החיל, שפעל בשעות הלחץ של הבוקר ואחה"צ.